مسافران و گردشگران تعطیلات عید سعید فطر از نبود امکانات رفاهی و بهداشتی در مناطق گردشگری شهرستان لنده گلایه‌مند بودند.
کد خبر: ۸۵۴۳۲۷۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
شهرستان لنده به لحاظ گردشگر‌پذیری یکی از شهرستان‌های خوب و دارای استعداد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که به واسطه جاری شدن دو رودخانه پر آب جن (موگرمون) و مارون مناطق زیبا و بکر گردشگری را در خود جای داده است.

شهرستان لنده به دلیل قدمت تاریخی و مذهبی که داشته بیش از 9 امام‌زاده و بیش از 32 مسجد و حسینیه دارد که تعدادی از آنها به واسطه همین قدمت تاریخی جز مکان‌های گردشگری این شهرستان به حساب آمده و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است.

حسینیه تاریخی شهرستان لنده که در کنار مسجد جامع «صاحب‌‌الزمان(عج)» شهر لنده قرار دارد، سال‌هاست که بی‌وارث مانده و در حال تخریب بوده و فریادرسی برای بهسازی و بازسازی آن پیدا نشده هرچند تاکنون چندین مرتبه نسبت به این مهم مطلب و خبرهایی زده شد، ولی متأسفانه بهبودی در این امر حاصل نشد.

قلعه تاریخی لنده هم از دیگر آثاری است که در سال‌های گذشته مورد تعرض ساکنین هم‌جوار آن قرار گرفت و به طور نسبتاً کاملی مورد تخریب واقع شده است. از آن قلعه تاریخی و خانه‌های قدیمی در شهرستان لنده تنها یک خانه قدیمی در دو طبقه وجود دارد که آن هم در حال تخریب بوده و میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون اقدامی در خصوص مرمت و بازسازی آن انجام نداده است.

از مکان‌های تاریخی و مذهبی که بگذریم وجود مناطق سرسبز و دیدنی در طول سال چشم‌ هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد. حاشیه رودخانه‌های مارون و جن(موگرمون) در تمام فصول سال میزبان گردشگران و طبیعت‌دوستان بوده، ولی چندین سال است که موضوع ایجاد یک تفرجگاه مناسب در حاشیه این رودخانه‌ها مطرح شده ولی به دلیل معارضات و مشکلات اجتماعی به منطقه‌ای فرا دست رودخانه موگرمون انتقال داده و آن هم نیمه‌کاره به قوت خود باقی ماند.

نامناسب بودن مکان این تفرجگاه به کنار، اما در حاشیه رودخانه موگرمون که در روزهای تعطیل و ایام عید هزاران نفر را جای می‌دهد، آیا نیازمند وجود مکان بهداشتی و رفاهی برای گردشگران نیست؟ این روزها همزمان با عید اخلاص و بندگی(فطر) گردشگران از سراسر استان و حتی نقاط مختلف کشور برای بازدید از این مکان زیبا به شهرستان لنده آمدند ولی نبود امکانات رفاهی و بهداشتی عاملی برای فرار از این مناطق و گلایه‌مندی آنان شده است.

حال باید خطاب به مسئولان شهرستانی و استانی و حتی کشوری گفت؛ فراهم کردن امکانات رفاهی و بهداشتی در مناطق گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی توسعه و پیشرفت این مناطق و جذب گردشگر بوده که متأسفانه مناطق گردشگری شهرستان لنده از آن بی‌بهره هستند.

ارسال نظرات