خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان:

اگر دست فتنه گران از این انقلاب کوتاه نشود، فتنه های آینده رخ می دهد

فضای ضد فرهنگی در دانشگاه های استان بیداد می کند و اگر قرار باشد این رویه ادامه یابد، با ارائه مستندات و به شکل قانونی مسائل را پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۳۳۳۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج خوزستان: نشست خبری مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد.
 بهمن شهریاری در بخش اول سخنان خود، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با قدر دانستن از فرصت ها عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، بسیج ، رسانه ؛ ظرفیت ها و فرصت هایی هستند که اگر آنها را مقتنم نشماریم، تبدیل به حسرت می گردند.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان در ادامه گفت: تشکیل ۱۹۰ دفتر، حوزه و پایگاه در سراسر دانشگاه ها، دانشکده ها و آموزشکده های علمی و آموزشی در سراسر استان، فرصت های قابل قبولی را به وجود آورده است که اگر به درستی از آن استفاده شود، شاهد رشد و شکوفایی در بین جوانان مومن و دانشجوی خود می شویم، پس باید مراقب بود که این فرصت ها تبدیل به حسرت نگردند.
وی در تکمیل بخش اول سخنان خود تصریح کرد: درست در زمانی که بعضی از ادارات و کارخانه ها، از تابستان به عنوان زمان استراحت یاد می کنند، اوج فعالیت ها و خلاقیت های بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی می باشد.
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان اظهار داشت: بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی ما در سراسر استان خوزستان، از تابستان به عنوان بهترین فرصت یاد می کنند و فعالیت های آموزشی، مهارتی، بصیرتی و تربیتی، از آن کمال بهره مندی را می برند.
شهریاری در بخش دوم سخنان خود، با اشاره به برگزاری طرح ولایت استانی عنوان کرد: بسیج دانشجویی خوزستان، به عنوان بنیانگذار طرح ولایت استانی در کشور شناخته می شود و تابستان امسال نیز قصد داریم همانند روال سالیان قبل، دوازدهمین دوره از طرح ولایت را به استعداد ۴۰۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر دانشگاه های سراسر استان به عنوان سرحلقه های صالحین، در شهر مقدس قم برگزار نمائیم.
وی تاریخ برگزاری این دوره را ۱ مردادماه لغایت ۱۰ مردادماه عنوان و خاطرنشان کرد: قرار است که در این دوره از حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، علمای قم، اساتید حوزوی و سخنرانان مطرح کشوری بهره مند شویم.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به طرح ولایت کشوری، دوره های ده گانه خط امام و دوره چمران، افزود: این دوره ها، جدای از طرح ولایت استانی، زیر نظر مستقیم سازمان بسیج دانشجویی کشور در سه شهر مشهد، تهران و مریوان برگزار می شود که هر کدام از این دوره ها خروجی و اهداف خاص خود را دارند.
بهمن شهریاری گفت: در بسیج دانشجویی، ما به دنبال استمرار این دوره ها و طرح ها در طول ترم های تحصیلی هستیم، به همین دلیل با برگزاری جلسات موثر و خوبی که با بعضی از رئسای دانشگاه ها داشتیم، به نتایج خوبی در امر برگزاری دوره های تداوم ۱ روزه و دو روزه نیز رسیده ایم، زیرا بر اساس یک اصل مهم، "آموزش به استمرارش می ارزد".
وی با اشاره به مجمع ادوار مسئولین و اعضای شوراهای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان بعد از ایام فارغ التحصیلی اشاره نمود و اظهار داشت: به دنبال این هستیم که با بهره گیری از دانش آموختگان دوره دیده و استفاده از تجربیات آنان به عنوان مشاور در برنامه های کلان ؛ بسیج دانشجویی ورزیده ، آماده و نو داشته باشیم، به همین دلیل مجمع ادوار را راه اندازی نمودیم.
بهمن شهریاری در پایان بخش دوم سخنان خود عنوان کرد: ان شاء الله که بتوانیم در قالب قالب نهاد بسیج دانشجویی بتوانیم، مطالبات رهبری را در جامعه دانشگاهی پیش ببریم تا دانشگاه و دانشجویی طراز انقلاب را داشته باشیم.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان، اردوهای جهادی بسیج دانشجویی را محور سوم سخنان خود قرار داد و افزود: سازماندهی دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان، در ۲۶ گروه در قالب ۸ قرارگاه جهادی، امسال از مرز ۶۰۰ نفر گذشته است و این در حالی است که سال قبل، ۱۰۰۰ نفر با عنوان "نفر روز" در این گروه ها سازماندهی شدند.
وی، اهداف برگزاری چنین اردوهایی را، ترغیب و استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها و مناطق محروم، همدلی و همزبانی با مردم، سازندگی، خودسازی، خدمت رسانی، فرهنگ سازی و ایجاد روحیه جهادی و انقلابی در بین آحاد ملت دانست و خاطرنشان کرد: گروه های جهادی در بخش های عمرانی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، بهداشتی و بصیرتی فعالیت می کنند، که متاسفانه این ضعف و محرومیت های موجود که محرومان با آن دست و پنجه نرم می کنند، حاصل تغییر نگاهی است که در جامعه به خصوص جامعه روستائی به وجود آمده است.
فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان، فعالیت های عمرانی را، بهانه خوبی جهت ارتباط گیری با بدنه جامعه، روستائیان و مردم دانست.
شهریاری با تشکر از مسئولینی که حمایت هایی از طرح ها داشتند، از عده ای سخن به میان آورد که از ورود جوانان ما به این عرصه ناراحت و نگران هستند و گفت: ناراحتی و نگرانی آنان، با سنگ اندازی، حمایت های حداقلی و پروسه های طولانی اداری در اجرا و تحقق چنین برنامه هایی، به شکل محسوس و نامحسوسی دیده می شود.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان، خطاب به مسئولین اجرایی استان گفت: مردم و محرومین کار و رسیدگی می خواهند، زیرا راضی به حداقل ها هستند ؛ چون که به فکر انقلاب هستند که لطمه ای نبیند.
وی در پایان بخش سوم سخنان خود، در رابطه با اقتصاد مقاومتی افزود: ادبیات اقتصاد مقاومتی، جنسی متفاوت تر از دیگر ادبیات دارد، همانطور که جنس انقلاب اسلامی ایران، متفاوت از دیگر انقلاب هاست.
شهریاری تاکید کرد: بسیج دانشجویی در تمامی برنامه های خود، به دنبال تبیین و نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و زندگی جهادی در بین دانشجویان و آحاد ملت ایران اسلامی را دارد، زیرا که تجربه نشان داده است که با شعار به جایی نمی رسیم.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان در بخش مهم و پایانی سخنان خود، از فضای ضد فرهنگی موجود در بعضی از دانشگاه های استان ابراز نگرانی نمود و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان در بحث برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت های موسیقی، خطاب به رئسای دانشگاه های استان تاکید کرد: اگر قرار باشد که این فضای ضد فرهنگی در دستور کار بعضی از مسئولین دانشگاهی قرار گیرد و این رویه ادامه یابد، با ارائه مستندات و به شکل قانونی مسائل را پیگیری می کنیم.
وی تصریح کرد: افرادی در دانشگاه های استان به دنبال آن هستند که شرع را از راه حرام محقق نمایند.
شهریاری بیان داشت: ما به دنبال تک صدایی در دانشگاه نیستیم، ولی انتظار داریم صدایی که قرار است از گلوی دانشجوی ما خارج شود، صدای انقلاب باشد.
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند که راس فتنه در خارج از کشور و بی بصیران داخلی بودند ؛ اگر می خواهیم فتنه های آینده نباشد، فتنه ۸۸ باید مدیریت شود و به پایان برسد، لذا اگر فتنه های اوایل انقلاب فهم می شد، فتنه های دهه های شصت، هفتاد و هشتاد رخ نمی داد و اگر دست فتنه گران از این انقلاب کوتاه نشود، فتنه های آینده رخ می دهد.
وی با اشاره به بحث کرسی های آزاد اندیشی خاطرنشان کرد: بعضی از مسئولین، ترس از دست دادن میز مسئولیت خود در دانشگاه ها را دارند، به همین دلیل در مقابل این مطالبه به حق رهبری و دانشجویان مقابله می کنند و باید این را گفت که با اهداف مد نظر مقام معظم رهبری فاصله داریم.
شهریاری در پایان سخنان خود گفت: اصحاب رسانه، یکی از ظرفیت های مهم در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند و امیدواریم که ان شاء الله بتوانیم با همکاری یکدیگر، گام های موثری را در تحقق منویات و راهبردهای امام خمینی (ره) و حضرت آقا، در جامعه دانشگاهی و نسل جوان برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها