عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

ضربه‌های مهلک واردات بر بدنه اقتصاد ایران

آمار بانک مرکزی واردات بی رویه کالا را از مبادی رسمی کشور نشان می دهد که با دارا بودن مجوز رسمی اقدام به واردات می کنند که جای بس تعجب دارد.
کد خبر: ۸۵۴۳۴۱۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

حسین فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد ازواردات بی رویه کالای خارجی به داخل کشور، گفت: نقدیندگی رشدی منفی در واردات ایجاد کرده و از رشد بخش تولید کاسته است و اثراتی برابر با تحریم در بروز مشکلات اقتصادی داشته است.

وی ادامه داد: آمار بانک مرکزی واردات بی رویه  کالا را از مبادی رسمی کشور نشان می دهد  که با دارا بودن مجوز رسمی اقدام به واردات می کنند که جای بس تعجب دارد.

فتاحی با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل واردات گفت: عدم جدیت دولت در بخش اقتصاد مقاومتی سبب شده است تا واردات بالایی بالاخص در بخش خودرو داشته باشیم و این نشان دهنده عدم ساز و کار و اراده دولت در کنترل واردات است. اقتصاد مقاومتی نگاهی برون فکنانه دارد و توجه به ظرفیت های داخلی  و نظارت بر چگونگی مصرف داخلی، افزایش کیفیت تولیدات داخلی دارد که مسبب رشد صادرات، فعال سازی کارخانجات و تولید است.  

وی در ادامه اظهار داشت: واردات صدمات بی شماری را بر اقتصاد کشور وارد می سازد و از جمله اثرات اش، تعطیلی کارخانجات داخلی، افزایش بیکاری داخلی است و بر عکس رونق کارخانجات خارجی، افزایش اشتغال و درآمد را برای آنها ایجاد می کند.

فتاحی در پایان بیان داشت: متاسفانه محور اقتصادی کشور از صادرات محوری خارج و به واردات بی رویه روی آورده است که این سیرافزایش درآمد و جایگاه را برای سودجویان اقتصادی ، همان دلالان بازار را فراهم ساخته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار