حجت الاسلام والمسلمین محسنی از اساتیدحوزه و دانشگاه در گلوگاه مطرح كرد: برای اینكه یك جامعه به ابتذال كشیده نشودباید فرهنگ حجاب وعفاف درآن جامعه نهاد.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۰۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه گلوگاه حجت الاسلام محسنی كه در كلاس اخلاق سپاه ناحیه گلوگاه سخن می گفت با تاكید بر جلوگیری از ابتذال اخلاقی و ولنگاری اخلاقی در جامعه ما گفت :  برای اینكه یك جامعه به ابتذال اخلاقی و ولنگاری اخلاقی كشیده نشود بابد فرهنگ حجاب و عفاف در آن جامعه نهادینه شود

 قرآن كریم یك راهكار اساسی دارد كه انسان را از افتادن در ورطه ابتذال اخلاقی باز می دارد و آن كنترل نگاه است  خداوند رحمان در قرآن كریم می فرماید به مومنان بگو چشمان خودرا در مقابل نامحرم فرو ببندند واین را به بانوان نیز میگوید كه به زنان ما هم بگو چشمان خودرا در مقابل نامحرم فرو ببندند و خودشان را حفظ كنند و زینت خودرا در برابرنامحرم آشكار نكنند

محسنی ادامه داد: بهترین راهكار در جامعه كنونی ایران اسلامی كه بد حجابی و بی حجابی  بیداد می كند برای دوری از ابتذالكنترل نگاه و چشم فرو بستن است اگر میخواهید از ابتذال درامان بمانید باید نگاه را كنترل كنید دستور شرعی است كه هركس میخواهد نگاه كند به زنش نگاه كند وقتی به زن خود نگاه كند زنش را بهترین زنان عالم می بیند. كنترل نگاه انسان را حفظ می كند.

وی افزود: پروردگار عالم در قرآن كریم می فرماید به "زنا" نزدیك نشوید منظور از نزدیك نشدن این است كه مقدمات آنرا فراهم نكنید یعنی نگاه به نامحرم و دیدن فیلم های مبتذل و... مقدمات مرتكب شدن زنا است یكی از منكرات در جامعه "زنا" است و راه های جلوگیری از زنا 1- گسترش حجاب وعفاف 2- كنترل نگاه می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها