قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۱۸ دلار کاهش یافت و به ۱۱۱۶ دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۲۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،به نقل از رویترز، در حالی که فروشندگان در چین طلاهای خود را در طی چند دقیقه فروختند، قیمت طلا پس از کاهش 4 درصدی و رسیدن به پایین ترین رقم بیش از 5 سال اخیر در صبح امروز، بخشی از کاهش خود را جبران کرد.
مدت کوتاهی پس از گشایش معاملات در بازار بورس چین و بالا رفتن حجم معاملات به ارقامی بی سابقه، قیمت طلا به 1088 دلار سقوط کرد که پایین ترین رقم از مارس 2010 تاکنون بود.
ویکتور تیانپریا، تحلیلگر ای ان زد بانک در این باره گفت: «بازار از نظر فنی بسیار ضعیف به نظر می رسد و بزرگترین خریدار طلا، یعنی چین اکنون در حال فروش طلاست.»
بیش از 3 میلیون سهم در یک قرارداد مهم در بورس چین به فروش رفت، در حالی که تعداد سهام به فروش رفته در روز جمعه بر اساس آمار رویترز، کمتر از 27 هزار بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 18 دلار کاهش نسبت به جلسه قبل به 1116 دلار و 43 سنت رسید.
تیانپریا افزود، به نظر می رسد که فروشندگان از فضای نقدینگی پایین منتفع شده اند و این موجب افزایش فروش های احتکاری شده است. بازارهای ژاپن امروز تعطیل بودند.
چین روز جمعه اعلام کرد، حجم ذخایر طلایش  در پایان ماه ژوئن هزار و 658 تن بوده که 57 درصد نسبت به آخرین باری که این کشور بیش از 6 سال پیش آمارهای مربوط به ذخایرش را تطبیق داده بیشتر بوده است.
تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی نوشتند: «این به معنای ذخیره سازی حدود 100 تن طلا در هر سال است که به میزان قابل توجهی کمتر از سطح انتظارات بازار است.»
پس از آنکه رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد اگر اقتصاد آمریکا آنگونه که انتظار می رود توسعه پیدا کند، بانک مرکزی آمریکا در مسیر افزایش نرخ بهره قرار دارد، قیمت دلار افزایش یافته و طلا ارزان شده است.
ارسال نظرات