قناعتی تشریح کرد:

دلیل تاخیر تکمیل فرودگاه امام(ره)

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: به دلیل تامین نشدن اعتبارات لازم تکمیل متروی فرودگاه امام(ره) عملیات عمرانی به کندی پیش می‌رود.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۴۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج ابوالفضل قناعتی با اشاره به تاخیر در تکمیل متروی فرودگاه امام (ره) و مهر آباد گفت: در دولت قبل، بودجه دسترسي فرودگاه امام خمينی(ره) به شبكه ريلی، ۴۰۰ ميليارد تومان برآورد شده بود كه با توجه به تغيير دولت و به خاطر تأمين نشدن اعتبار لازم، در حال حاضر كار با كندی پيش مي‌رود.

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اين كه به دليل عدم تأمين بودجه مورد نياز، به نظر مي‌رسد افتتاح متروي فرودگاه امام خميني (ره) به اين زودي‌ها محقق نشود، افزود: با توجه به اين كه توسعه ۳۰ كيلومتر مترو در دستور كار مديريت شهري تهران قرار دارد، ‌در مجموع يك هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان براي تكميل خط ۳ مترو و نيز توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو در بودجه امسال شهرداری تهران تدارك ديده شده است.

وي با تأكيد بر اين كه البته براي احداث ۳۰ كيلومتر خط مترو، ‌ رقمي بسيار بيشتر از رقم پيش‌بيني شده مورد نياز است، خاطرنشان كرد: این رقم با توجه به محدوديت منابع ديده شده و انتظار مي‌رود دولت نيز خود را در خصوص توسعه مترو از جمله تأمين اعتبار متروي فرودگاه امام خميني (ره) به منظور اتصال هر چه زودتر اين مكان مهم به امكان حمل و نقل ريلي، هر چه سريع تر اقدام کند.

بخش‌هايي از زيرساخت‌هاي متروي فرودگاه امام خميني (ره) كه قرار است از طريق متروي پرند به متروي حرم مطهر وصل شود، آماده شده و با وجود آمادگي كامل شرکت متروي تهران به منظور تكميل، تجهيز و بهره‌برداري از اين خط استراتژیک، عمليات ساخت آن به دليل عدم تأمين اعتبار مورد نياز از سوي دولت دچار تأخير شده به كندي پيش‌ مي‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار