یک سرمایه‌گذار آمریکایی که اخیراً به ایران سفر کرده است، گفت: ایران مساعد برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی است و شما نمی‌توانید فضای کسب و کاری بهتر (از ایران) برای سرمایه گذاران غربی تصور کنید.
کد خبر: ۸۵۴۳۵۷۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، پایگاه آمریکایی نیویورک پست طی گزارشی نوشت: هانس هومس، مدیرعامل صندوق تأمین‌گری لاک کپیتال پس از سفر 9روزه‌ای که ماه گذشته به ایران داشته، اکنون معتقد است، این کشور مساعد برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی است.

هومس با برشمردن مشخصه‌های اقتصاد ایران نظیر جمعیت بسیار آموزش دیده و جوان می‌گوید: «شما نمی‌توانید فضای کسب و کاری بهتر (از ایران) برای سرمایه گذاران غربی تصور کنید».

وی افزود، شرکت‌های آمریکایی نظیر پیتزا هات این کشور 78میلیون نفری را پس از تحریم‌ها به‌عنوان بازار بزرگ بعدی خود می‌بینند.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت‌های نفتی غربی اولین شرکت‌هایی هستند که با سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری زیرساخت‌های انرژی ایران را نوسازی خواهند کرد. شرکت‌های خودروسازی نیز پس از چند دهه محرومیت از بازار ایران، خود را برای ورود مجدد به این بازار آماده می‌کنند.

ایران و قدرت‌های جهانی هفته گذشته به توافقی دست یافتند که موجب لغو تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد. هومس در ادامه گفت، هرچند ممکن است کاهش نهایی تحریم‌ها 2 سال طول بکشد، اما سرمایه گذاری خارجی آغاز می‌شود و بازار سرمایه توسعه می‌یابد.

هومس به‌عنوان فردی که همیشه پیش از دیگران به بازارهای نوظهور عجیب و غریب پا می‌گذارد شهرت دارد. او بدهی‌های کهنه کشورها را می‌خرد و بعداً به آنها کمک می‌کند تا این بدهی‌ها را مجدداً سازماندهی کنند.

اما ایران کاملاً آماده اقدامات این چنینی نیست. وی تلاش کرد که با مقام ارشد بانک مرکزی ایران نشستی داشته باشد و به‌خاطر این تلاش مدت کوتاهی بازداشت شد.

اما وی هنوز امید خود را از دست نداده است. هومس می‌گوید: «من واقعاً دنبال هیچ چیز خاصی نیستم... من فقط خواستم ببینم اوضاع چگونه است».

ارسال نظرات