رییس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر خبر داد:

آموزش 30 مرغدار اشکذری در کارگاه مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان

رییس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر گفت: برگزاری این دوره در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی اداره‌کل و برای بالغ بر 30 نفر از مرغداران شهرستان انجام شد.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۵۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، رییس جهاد کشاورزی شهرستان اشکذرهدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را  آشنایی بیشتر تولیدکنندگان با راهکارهای بهداشتی پیشگیرانه و مقابله با بیماری آآنفولانزای فوق حاد پرندگان دانست.

 "بشارتی"  رییس جهاد کشاورزی اشکذر با اعلام این خبرافزود: در این دوره آموزشی، اطلاعات جدید و تجربیات کشورهای مختلف در زمینه راههای مقابله  بر علیه بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی طیور به شمار می‌رود، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بیماری‌ یاد شده یکی از چهار بیماری مهم طیور است که در صورت وقوع می‌توانند تلفات بالایی را در بر گیرد.

بشارتی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از این بیماری انجام صحیح واکسیناسیون و رعایت اصول مهم امنیت زیستی(بیو سکیوریتی) در واحدهای مرغداری است که موفقیت در آن، اجرای صحیح براساس یک برنامه کاربردی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ایده‌های نو و دانش روز می‌تواند نقش مهمی در افزایش کارایی بهره برداران و کارشناسان در پیشگیری از بیماری‌های طیور و به تبع آن کاهش موارد بروز بیماری و زیان‌های اقتصادی متعاقب آن داشته باشد.

رییس شبکه دامپزشکی اشکذر با اشاره به اینکه این کارگاه در قالب برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای مرغداران شهرستان به اجرا در آمد تصریح کرد: این موضوع در شهرستان اشکذر که یکی از قطب‌های مهم پرورش طیور در استان به شمار می‌رود، به طور ویژه حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار