خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق به معنای رفع مشکلات ما با آمریکا نیست، گفت: مقاومت روی اصول انقلاب اسلامی با چهارچوبه‌ای که آمریکا با آن حرکت می‌کند، در تضاد است.
کد خبر: ۸۵۴۳۶۸۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند،، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسخ معظم‌له، هر دو دارای نکات قابل توجهی بود، از جمله اینکه رئیس جمهور در این نامه تأکید کرد: "این تجربه، بار دیگر اهمیت نقش بی‌بدیل رهبری به عنوان محور وحدت جامعه را در هدایت کشور در شرایط طوفانی نشان داد"، و همه فهمیده‌اند جایگاه رهبری در تمام صحنه ها به‌ویژه در بحران‌ها چقدر می‌تواند وحدت بخش باشد و به ملت کمک کند.

مقام معظم رهبری جایگاهی بی‌بدیل و بی‌نظیر در انقلاب اسلامی دارند

وی افزود: در هر لحظه از انقلاب اسلامی، ولایت فقیه دارای جایگاهی بی‌بدیل و بی‌نظیر و همواره مورد غبطه بسیاری از ملت‌ها و کشورهای دیگر بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان‌ اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع هسته‌ای، ارشادات و هدایت‌گری‌های بسیار فنی و تخصصی داشته‌اند، اظهار کرد: ایشان صبر کردند مذاکرات به پیش رود و در لحظه‌ای که شیب مذاکرات تند شد، افسار مذاکرات را کشیدند و خطوط قرمز را به طور جدی مطرح کردند. این در زمانی بود که با این شیب تند، آمریکایی‌ها نمی‌توانستند برگردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تأکید کردند، "لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد،" بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر طیِ روند قانونی و سنجیدنِ نکات فنی در بررسی و تصویب جمع‌بندی مذاکرات تأکید دارند و براساس چارچوب قانونی پیش‌بینی شده این امر پیگیری خواهد شد.

غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها، مکار و حیله‌گر هستند

وی تأکید کرد: در صورت تصویب و طی روال بررسی این موضوع، مسئولان باید در اجرائیات دقت کنند چراکه طرف‌های غربی، مکار و حیله‌گر هستند. مخصوصا آمریکا که هر روز بهانه‌ای برای اجرا دارد.

در اجرای توافق به اندازه‌ی مذاکرات با 1+5 چالش‌هایی خواهیم داشت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی براینکه موضوع هسته‌ای با این توافق تمام نشده بلکه تازه شروع شده است و باید تمام نکات سنجیده شود گفت: در اجرای توافق، به اندازه‌ی مذاکرات، با 1+5 چالش‌هایی خواهیم داشت.

عبادی متذکر شد: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای دارای متنی گسترده، حقوقی، دقیق و پیچیده است که باید در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی و در صورت موافقت مورد تصویب قرار گیرد.

امیدواریم این توافق، قابل دفاع باشد

وی با بیان‌ اینکه به یقین می‌توان گفت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در جنگ شرکت داشته‌اند و زحمات فراوانی کشیده‌اند، افزود: امیدواریم این توافق، قابل دفاع باشد و تحریم‌های ظالمانه که به بهانه‌های دروغی مانند ساخت سلاح هسته‌ای، برعلیه ملّت ایران وضع شده بود و هیچ سندی دال بر صحت آن وجود نداشت، برچیده شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان‌ اینکه هدفِ ما، تأمین منافع مردم است اظهار کرد: در این جمع‌بندی، حداقل مواردی که به دست آورده‌ایم، به رسمیت شناختن حق داشتن فناوری هسته‌ای و حق غنی‌سازی در ایران است و اینکه وزیر امور خارجه آمریکا، 20 روز در وین بماند و مذاکره کند، نشان از اقتدار ملت ایران و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری دارد.

جمهوری اسلامی ایران هرگز نمی‌تواند با آمریکا همراه شود

وی متذکر شد: هدف آمریکا، ایجاد نظام سلطه در جهان است و جمهوری اسلامی ایران، هرگز نمی‌تواند با آمریکا همراه شود. ایران اسلامی به دنبال وحدت، مبارزه با تروریست، استقلال و اقتدار کشورهای همسایه است اما آمریکا به دنبال تفرقه، حمایت از تروریست، تجزیه و ضعف کشورهای منطقه و جهان است.

آمریکا به دنبال نابودی استقلال کشورها به خصوص جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان‌ اینکه ملت ایران به دنبال حفظ استقلال کشور است اما آمریکا علاقه دارد که نوکر او باشیم تأکید کرد: مقاومت روی اصول انقلاب اسلامی با چهارچویه‌ای که آمریکا با آن حرکت می‌کند، در تضاد است.

عبادی تصریح کرد: توافق به معنای رفع مشکلات ما با آمریکا نیست. آمریکا همانطور که در تاریخ معاصر ثابت کرده، به دنبال نابودی استقلال کشورها به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان‌ اینکه تحریم‌ها روزبه‌روز در ایران کمرنگ می‌شد گفت: آمریکا بسیار به این توافق نیاز داشت. اوباما اعلام کرد برای نگه‌داشت تحریم‌ها، باید توافق صورت می‌گرفت.

رئیس‌کل بانک مرکزی توضیح دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان متناقض رئیس‌کل بانک مرکزی که قبل از جمع‌بندی مذاکرات از رقمی معادل 120 میلیارددلار دارایی‌های بلوکه شده ایران خبر می‌داد اما بعد از جمع‌بندی مذاکرات از رقم 20 میلیارددلاری نام می‌برد اظهار کرد: رئیس‌کل بانک مرکزی باید در این خصوص توضیح دهد که چرا سخنان وی متفاوت است و چه توجیهی در این خصوص دارد.

اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داخل را همواره ادامه دهیم

عبادی تأکید کرد: بعد از توافق نیز باید اقتصاد مقاومتی را ادامه دهیم و آن را فراموش نکنیم. حتی در بهترین شرایط اقتصادی و در حین ارتباط با دیگر کشورها باید اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم. بر ظرفیت های درونِی کشور تکیه کنیم که اگر در آینده، دشمنان بهانه‌ای داشته باشند، نتوانند به کشور، آسیب بزنند. باید دقت کنیم که تکیه ما به داخل کشور باشد و حداکثر استفاده را از کشورهای دیگر و سرمایه‌گذاران خارجی داشه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها