حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم:

انتقال وجوه خارجی به ایران زمانبر است

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اگر مدیریت اجرایی کشور بتواند از ظرفیت های داخلی به خوبی بهره برداری کند، 80درصد مشکلات اقتصادی ایران قابل حل است.
کد خبر: ۸۵۴۳۷۷۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
به گزارش بسیج،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مشکلات اقتصادی کشور ما بخش اعظمش وابسته به مدیریت اجرایی کشور است. شاید  70 تا80 درصد مشکلات مربوط به این بخش است . ظرفیت های داخلی  کشور بسیار زیاد است که به صورت بلا استفاده باقی مانده است اگر مدیریت اجرایی کشور بتواند از این ظرفیت ها بهره برداری کند 80درصد مشکلات اقتصادی ایران  قابل حل است.
 وی افزود: تنها بخشی در حد 20درصد مربوط به تحریم ها است این اعداد و ارقام محصول مطالعاتی است که در این باره صورت گرفته است.  
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما امیدواریم تحریم ها توسط طرفهای مقابل ما در مذاکره یکجا لغو شود، اما این نکته را هم نباید از یاد برد که با لغو همه تحریم ها همه مشکلات اقتصادی کشور هم یکجا از بین می رود بلکه زمان خواهد برد تا موانعی که بوجودآمده به تدریج برطرف شود و زمینه برای انتقال وجوه خارجی به ایران بوجود آید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نباید به رفع تحریم به عنوان کلید حل مشکلات اقتصاد دل بست چرا که مدیریت در عرصه اقتصاد داخلی ایران بسیار نقش موثری دارد. در مقابل اگر تحریم ها لغو نشود و باقی هم بماند، می توان با اتکا به مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی نخبه و منابع طبیعی و صنعت ایران و با استفاده از سرمایه های مردمی کشور را به خوبی اداره کرد.
 این استاد برجسته اقتصاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمام و کمال به داخل چشم بدوزیم و بر توان داخلی اتکا کنیم و با اشاره به اینکه باید از این ماه مهمانی خدا درس های فراوان بگیریم؛ متذکر شد: ماه رمضان ماه خودسازی انسان است و طبعاً اثر خودسازی خودباروی است  و بر اثر روزه در این ماه و توجه و اتکال به خدا باعث می شود به  دیگران چشم ندوزیم؛ بلکه  به خدا امید ببندیم و به امکانات داخلی امیدوار باشیم و به بیکانگان چشم ندوزیم.
انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار