آخرین گزارش امدادرسانی در استان های متاثر از سیل و آب گرفتگی؛

ارائه خدمات به قریب ۸ هزار آسیب دیده و تخلیه آب از ۱۹۰ واحد مسکونی

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین گزارش عملیات امداد و نجات و افزایش استانهای متاثر از سیل و آب گرفتگی عصر روز گذشته، گفت: تا ساعت ۸:۳۰ امروز سه شنبه ۳۰ تیر ماه، شمار حادثه دیدگان ۱۲ هزار تن بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۳۷۸۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حسین درویشی با اعلام آخرین گزارش عملیات امداد و نجات سیل و آب گرفتگی عصر روز یکشنبه در ۱۴ استان کشور، گفت: تا ساعت ۸:۳۰ امروز، ۱۴ استان البرز، تهران، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری از سیل و آب گرفتگی متاثر شده است.

*افزایش تعداد روستاهای آسیب دیده از سیل

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آسیب دیدگی ٣٩ شهرستان و ۵۸ روستا از سیل و آب گرفتگی، اظهار کرد: بر این اساس خدمات امداد ونجات لازم به ۷ هزار و ۶۰۰ تن از سیل زدگان ارائه شده و ۶۴۰ تن نیز از خدمت اسکان و تغذیه اضطراری بهره مند شدند.

وی با اشاره به مصدومیت ۴۰ تن از هموطنان در سیل و آب گرفتگی استان های کشور، عنوان کرد: در این زمینه ۱۱ تن از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۹ تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

*تخلیه آب از  ۱۹۰ واحد مسکونی

درویشی با اشاره به یافتن ۷ مفقود شده جدید در سیل و آب گرفتگی ۱۴ استان کشور، گفت: بر این اساس ۶ مفقودی در روستای سیجان در محور کرج _ چالوس و یک تن در الموت استان قزوین یافت شده اند.

وی با اشاره به تلاش های امدادگران برای تخلیه آب از ۱۹۰ واحد مسکونی در استان های متاثر از سیل و آب گرفتگی، عنوان کرد: به این منظور ۱۳۰ تیم عملیاتی شامل ۵۶۰ امدادگر و نجات با به کارگیری ۱۳۰ خودروی عملیاتی و ۷۰ دستگاه موتورپمپ خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.

توزیع ۳۹۰ تخته پتو و ۶ هزار قوطی انواع کنسرو و ۶ هزار قرص نان میان سیل زدگان
به گفته سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل و آب گرفتگی ۱۴ استان کشور ۳۹۰ تخته پتو، ۶ هزار بطری آب معدنی، ۶ هزار  ۲۰۰ قوطی کنسرو و ۶ هزار و ۲۰۰ قرص نان از سوی جمعیت های استانی در میان سیل زدگان توزیع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار