مسئولان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حوادث دلخراش پیش بینی کنند

رئیس شورای شهر تهران گفت: از مسئولان خواستاریم که به مسائل غیر مترقبه‌ای همچون سیل که در امامزاده داوود رخ داده، توجه کنند، چرا که این اتفاق دوره‌ای است و از آن‌جایی که این منطقه تفرجگاهی نیز محسوب می‌شود، باید تمهیدات لازم برای آن از سوی مسئولان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۴۳۷۹۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر که صبح امروز (سه شنبه) در تالار شورا برگزار شد، با اظهار تاسف از حادثه چند روز گذشته در جاده چالوس و امامزاده داوود، اظهار کرد: تعدادی کشته در جاده چالوس و امامزاده داوود در پی حادثه سیل داشته‌ایم که اگر فرمانداری 6 نفر را اعلام کرد، اما صبح امروز تعداد بیشتری از سوی خبرگزاری‌ها اعلام شد.

وی با اظهار تاسف از این حادثه، گفت: به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گوییم و از خداوند طلب مغفرت برای آن‌ها را داریم و البته از مسئولان نیز می‌خواهیم که اگرچه این حادثه خارج از محدوده تهران اتفاق افتاده، اما پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از چنین حوادث دلخراشی داشته باشند.

رئیس شورای شهر ادامه داد: در سال 1334 نیز سیلی در امامزاده داوود رخ داد که 100 کشته داشت. اگرچه این سیل در اوشون، فشم و میگون اتفاق افتاد، ‌اما به دلیل خسارت بالا در امامزاده داوود، به سیل امامزاده داوود معروف شد و این حادثه نشانگر آن است که این اتفاق تکرار می‌شود و باید برنامه ریزی و چاره‌ای برای آن اندیشید، چرا که این مکان‌ها تفرج‌گاهی است و مردمی که برای تعطیلات و اوقات فراغت به این مکان‌ها می‌روند، نباید آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شود.

وی ادامه داد: در یکی از شهرستان‌های شمالی (سوادکوه) نیز خسارت‌هایی به خانه‌ها وارد شد، البته این مسئله تعجب آور است که ساخت و ساز در کنار رودخانه‌ها انجام شده و متاسفانه این نوع حوادث رخ می‌دهد.

چمران تاکید کرد: در جاده باید مسیر سازی شود و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم که البته در چند سال گذشته سیل امامزاده قاسم و تجریش نیز به دلیل عدم ظاهر سازی‌های مناسب، سیر عظیمی رخ داد و از مسئولین خواستاریم تا به این مسائل به دقت رسیدگی کنند.

ارسال نظرات