دنیا مالی گفت:

لزوم اجرای رفتار برنامه‌ای منابع در پیشرفت متوازن پروژه‌ها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: توزیع منابع براساس کمیته متخصصین موجب عدم تعادل در توزیع و پیشرفت پروژه‌ها به صورت متوازن است.
کد خبر: ۸۵۴۳۸۲۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت انطباق پروژه‌ها براساس رفتار برنامه‌ای اظهار کرد: وقتی پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود و کد پروژه‌ به آن اختصاص داده می‌شود باید منابع براساس برنامه‌ای و در چارچوب کد پروژه‌ها و ردیف‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: تخصیص منابع در کشور و به مدل 12/1 به استانها بودجه تخصیص داده می‌شود که در این روش توزیع کسری در آمد نیز متوازن خواهد بود تا در در آمد کمیته تخصیص منابع در حوزه‌های مختلف توزیع می‌شود اگر چه برخی پروژه‌ها نیاز به تخصیص منابع بیشتری دارد. اما در این روش کسری بودجه در پروژه‌های دیگر به شدت نمود پیدا می‌کند و این عدم تعادل تخصیص منابع را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با انتقاد روش تخصیص منابع تصریح کرد: عدم تعادل تخصیص منابع موجب می‌شود تا پروژه‌ها متعادل پیشرفت فیزیکی نداشته باشند و برخی از پروژه‌ها زودتر به بهره برداری می‌رسند و برخی دیگر سنواتی شوند که متاسفانه عدم تعادل در تلفیق بروز می‌کند والبته نیازمند اصلاح رویه است.

وی ادامه داد: انطباق براساس رفتار برنامه‌ای از عدم تعادل و عدم پیشرفت متوازن می‌کاهد.

دنیا مالی تاکید کرد: در رفتار برنامه‌ای به معنای تعریف منابع براساس کد پروژه‌ها است و انطباق بر این اساس نیاز پروژه‌ها است و اهمیت این امر علاوه بر تهران در کلان نیز ضروری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار