رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه گفت:

عید سعید فطر مظهر اتحاد مسلمانان است

عید سعید فطر روز تجمع سراسری میلیون ها مسلمان در تمام اقصی نقاط جهان و مظهر قدرت اسلام است.
کد خبر: ۸۵۴۳۹۷۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

 




 

 خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات  سپاه ناحیه گلوگاه حجت‌الاسلام حسینعلی فعالی در گفت‌وگو با خبر نگار بسیج در گلوگاه، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، این روز بزرگ را برای کسانی که به اوج انسانیت و فضیلت پرواز کردند مایه مباهات و خشنودی دانست و گفت: عید فطر، تجلی اوج یک ماه بندگی، عبودیت پروردگار متعال و یک ماه سازندگی و وارستگی و معراج انسانی است.

وی افزود: عید فطر یکى از دو عید بزرگ در سنت اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بی‌شمار وارد شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه تصریح کرد: ماه رمضان برهه‌ای است که مابعد خود را تولید می‌کند و در روز عید، انسانی جدید زندگی تازه خویش را آغاز می‌کند.

فعالی گفت: در روز عید، ابعاد وجودی این انسان با انسان پیشین متفاوت است، او با درک و فهم گسترده ‏تری که به سبب یک ماه آموزش و ممارست،عمق و امتداد بیشترى یافته است، زندگی می‌‏کند.

وی افزود: عید سعید فطر در کشورهای اسلامی صرف نظر از اشتراکات کشورهای اسلامی با رسوم گوناگون برگزار می‌شود، هر یک از کشورهای اسلامی به فراخور فرهنگی خاص، با جلوه های ویژه ای از آداب وسنن به استقبال این عید مشترک دینی می روند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه به عیدفطر در قرآن اشاره و ابرازداشت: با مراجعه به قرآن شریف آیاتی را می توان یافت که به طور مستقیم و با کمی دقت بر عیدسعید فطر و آداب آن توجه دارند و نشان می‌دهند که این مسأله از دید قرآن پنهان نمانده است.

فعالی اذعان داشت: عید سعید فطر که روز تجمع سراسری میلیون ها مسلمان در تمام اقصی نقاط جهان و مظهر قدرت اسلام است و یادآور این امر است که مسلمانان باید برای تحقق آرمان‌های مقدسشان از چنین روز بزرگی کمال استفاده را برده و عزت و اقتدار و هیبت اسلام را به دنیا نشان دهند و با اتحاد و یکپارچگی هرچه فزون تر بدان اهتمام ورزند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها