ایران پیشنهاد داده تا نشست وزرای گردشگری ۳۲ کشور عضو اجلاس ACD در ایران برگزار شود اما هنوز زمان دقیق برگزاری این نشست مشخص نیست.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۹۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سومین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر و نخستین جلسه کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به ریاست سرپرست استانداری فارس و دبیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس روز، ۲۳ تیر در شیراز برگزار شد. در این نشست مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری نخستین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای ACD در شیراز خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این اجلاس در مهرماه برگزار خواهد شد در این اجلاس کارشناسان و وزیران گردشگری ۳۲ کشور جهان به شیراز سفر خواهند کرد.

وی در خصوص اهداف برپایی این اجلاس گفت: ارتقای مناسب حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، فناوری و ... در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی، اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف شامل گردشگری، کشاورزی و انرژی بین این کشورها از جمله اهداف برپایی این اجلاس در شیراز است.

اما اکنون علی نعمتی زرگران مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی می گوید: اجلاس ACD در حقیقت مجمع گفتگوی همکاری آسیاست که در حوزه های مختلف فعالیت می کند یکی از حوزه های کاری آن نیز برگزاری نشست وزرای گردشگری است که در این باره، ایران پیشنهاد میزبانی یکی از این نشست ها را داد و شیراز نیز اعلام آمادگی کرد. ولی هنوز برگزاری این نشست در ایران قطعی نشده است. هماهنگی ها برای برگزاری نشست های بین المللی زمان بر است نمی دانیم چه زمان می توانیم میزبان این اجلاس باشیم. چون شیراز باید آمادگی لازم را داشته باشد.

ارسال نظرات