عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: ورود روزانه 4 هزار تن میوه قاچاق از کانالهای غیر قانونی بسیار نامطلوب است و انتظار می‌رود شهرداری از توزیع میوه‌های خارجی در میادین و بازارهای تحت پوشش جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۹۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در تذکر پیش از دستور با اشاره به یکی عناوین روزنامه همشهری در تاریخ 16 تیر 94 اظهار کرد: روزنامه همشهری در یکی از عناوین خود به بازارچه‌های مرزی معبر میوه‌های قاچاق است پرداخته است که در این خصوص نیز معاون وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که هیچ دستگاه دولتی در واردات  میوه دخالت ندارد و واردات میوه ممنوع است اما شاهد واردات میوه با حجم بالا هستیم که منابع ملی را با مخاطره رور به رو می‌کند.

وی افزود: واردات میوه به جز موز و آناناس و انبه را ممنوع اعلام کرده است اما در بازارهای داخلی انواع میو‌ه‌های خارجی از مبادی قاچاق از  جمله سیب فرانسوی، انگور شیلی و نارنگی از کانال‌های غیر قانونی وارد می‌شود که این امر نه تنها تولید کنندگان داخلی را متضرر می‌کند بلکه با عدم رعایت قوانین قرنطینه باعث شیوع انواع بیماری می‌شود.

وی با اشاره به حجم واردات میوه قاچاق افزود: ورود انواع میوه‌های قاچاق با حجم 4 هزار تن در روز در کشور قابل توجه است که از شهرداری تهران درخواست داریم از توزیع میوه خارجی در میادین و بازارهای تحت پوشش جلوگیری کند تا تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند.

حقانی در تذکر دوم خود: به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص محدوده باغات  کن اشاره کرد و گفت: مطابق مصوبه شورای شهر و شواری عالی معماری و شهرسازی به منظور حفظ و سیانت از محدوده باغات به هم پیوسته کن شرایطی را فراهم کرد تا  مالکینی که قادر به نگهداری از باغات نیستند شهردای آنها را خریداری کرده و به پارک تبدیل کند.

وی افزود: بند 51 مصوبه بودجه سال 91 به شهرداری تهران اجازه داده نحوه تملک املاک معارض جهت حفظ باغات کن با بودجه 500 میلیارد تومان که پس از توافق تهاترصورت پذیرد صورت گرفته که بعد از ثبت عملیات در تفریق بودجه منظور و به شورای شهر گزارش دهند اما شاهد این عملیات از سوی شهرداری نبوده‌ایم و گزارشی نیز به شورا ارائه نشده است.
ارسال نظرات