معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست از وزارتخانه های نیرو، نفت و صنعت خواست با توجه به شرایط بحرانی محیط زیست کشور، فرهنگ سازی حفظ محیط زیست را اولویت نخست کاری خود در سال جدید قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۴۴۱۱۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد را از بهترین همراهان مجموعه هیات دولت در حوزه فرهنگ سازی محیط زیست دانست و گفت: شرایط بحرانی محیط زیست ایران و افت شاخص های مختلف محیط زیستی ایران به گونه ای است که ضروری است کلیه نهادها و ارگان ها به ویژه مجموعه دولت با محیط زیست همکاری گسترده ای داشته باشند.

مظاهری با تاکید بر ضرورت همراهی نهادهایی که تصمیم سازی ها و برنامه های توسعه ناپایدار آن ها بیشترین تاثیر تخریبی بر محیط زیست را داشته است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقدامات و همکاری های این نهادها که از آن جمله می توان به وزارتخانه های نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد، همراه شدن معاونت های آموزش و پژوهش این نهادها برای آغاز فرهنگ سازی محیط زیست از بدنه کارشناسی خودشان است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از زحمات واحدهای HSE، افزود: اگرچه واحدهای HSE از جمله بازوهای موثر محیط زیست هستند که طی این سال ها با رشد خود تاثیر مثبتی در حفظ محیط زیست داشته اند اما این به معنای نفی یا سلب مسئولیت از معاونت های آموزش و پژوهش نیست.

وی با یادآوری گستردگی بدنه کارشناسی وزراتخانه هایی همچون نیرو، نفت و صنعت، همچنین وسعت فعالیت های این سه وزارتخانه، از معاونان آموزش و پژوهش این چند وزارتخانه خواست نسبت به درخواست های همکاری سازمان حفاظت محیط زیست به منظور فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، واکنش مثبت، موثر و سریعی داشته باشند و با تشکیل جلسات و کارگروه های مشترک برای پیشبرد این امر مهم در بدنه وزارتخانه های مطبوع خود برنامه ریزی کنند.

مظاهری ادامه داد: بیانات رهبری در ۱۷ اسفندماه سال گذشته، همچنین نگاه و تاکید رئیس دولت یازدهم بر حفظ محیط زیست باید خط مشی همه دستگاه ها و نهادها قرار گیرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد: معاونان آموزش و پژوهش کلیه نهادها و دستگاه ها به ویژه وزراتخانه های نام برده شده در بالا باید آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی محیط زیست را اولویت نخست خود در برنامه ریزی های سال جدید قرار دهند.

مظاهری از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به فرهنگ سازی برنامه ریزی نهادها و دستگاه های مختلف در حوزه محیط زیست حساس باشند و به صورت مداوم این فعالیت ها را رصد کنند.
ارسال نظرات