فرمانده سپاه ناحیه جغتای از اعطای 6 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۴۱۷۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، عباس فروزان‌مهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بسیج و سپاه در این مورد برنامه‌های متنوع و ارزشمندی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و همواره در راستای تبعیت از ولایت فقیه پیشگام و پیشتاز بوده‌اند و بخش عظیمی از موفقیت نظام اسلامی مرهون خدمات بسیجیان است.

وی هدف از طرح‌های اقتصاد مقاومتی را معرفی الگوهای اشتغال و نهادینه کردن آن در جامعه دانست و گفت: هدف از طرح های اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال نیست بلکه این است که ما بتوانیم به عنوان یک الگو آن را به جامعه معرفی و نهادینه کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه جغتای افزود: در سپاه جغتای در راستای این اهداف اقداماتی از جمله برگزاری همایش‌ها و نشست‌های آموزشی و توجیهی در سطح شهرستان برای آشنایی مردم با ضرورت اقتصاد مقاومتی، برپایی نمایشگاه‌های متنوع تبلیغی و از همه مهم‌تر اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی را انجام داده و به موفقیت‌های خوبی نیز رسیده‌ایم.

فروزان‌‌مهر گفت: رویکرد مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی تغییر کرده و در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اقدامات ارزشمند و مهمی انجام داده‌ایم که این اقدامات نقش مهمی در تغییر این رویکرد داشته است.

وی تنها راه برون رفت از مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم‌ها را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: ما موفق به پرداخت ۶ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان در سال گذشته بودیم و امسال هم مبلغی در همین حدود پرداخت می‌شود.

فرمانده سپاه جغتای تصریح کرد: پرورش قارچ، شترمرغ، ماهیان، کاشت گیاهان دارویی، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، بلدرچین، توزیع دستگاه‌های جوجه‌کشی، پرورش دام سبک و سنگین از جمله طرح‌هایی است که در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی به متقاضیان واگذار شد.

وی افزود: نظارت دقیق و مداوم بر طرح‌های اقتصاد مقاومتی سبب شده که درصد انحراف طرح‌ها به شکل چشمگیری کاهش یابد و منجر به ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر شود.

فروزان‌مهر با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان یادآور شد: جغتای دارای ظرفیت بالایی در زمینه پرورش زنبور عسل، مرغ بومی و ماهی است که امیدواریم ایجاد این مشاغل بین مردم فرهنگ‌سازی شود و بتوانیم اشتغالی پایدار و پر درآمد برای بسیجیان فراهم کنیم.

وی به اقدامات بسیج سازندگی شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ساخت مدارس، بهسازی و مرمت مدارس روستایی، آبرسانی به روستاها و برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در روستاهای محروم از جمله اقدامات انجام شده توسط سازمان بسیج سازندگی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها