امام جمعه اشکذر در سخنانی ضمن تشکر و خیر مقدم به حاضرین گفت: امروزه رسالت عظیمی بر دوش روحانیت است و این قشر مذهبی باید با به کارگیری ابزار تبلیغی کارآمد نسبت به جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مجالس دینی و مذهبی و نیز تقویت اعتقادات اقشار مختلف اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۴۴۱۹۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، گردهمایی ائمه جماعت و مبلغین ماه مبارک رمضان در محل دفتر امام جمعه اشکذر برگزار شد.

"حجت الاسلام والمسلمین طالبیان" امام جمعه اشکذر در سخنانی ضمن تشکر و خیر مقدم به حاضرین گفت: امروزه رسالت عظیمی بر دوش روحانیت است و این قشر مذهبی باید با به کارگیری ابزار تبلیغی کارآمد نسبت به جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مجالس دینی و مذهبی و نیز تقویت اعتقادات اقشار مختلف اقدام کنند.

در ادامه جلسه، رئیس دادگستری شهرستان نیز موضوع اهمیت پیش گیری از جرم و انحرافات اجتماعی را مطرح کرد و گفت: پرداختن به مباحث خانوادگی و مهارت های اجتماعی توسط روحانیون در منابر و جلسات آموزشی می تواند عواقب ناشی از آن را کاهش دهد و آمار اختلافات خانوادگی را کم کند.

فلاح از مبلغین خواست نسبت به تاثیرپذیری از فرهنگ غرب و ابتذال که از طریق ماهواره و اینترنت و برخی شبکه های اجتماعی و مجازی ترویج می شود به مردم آگاهی های لازم را ارائه کنند.

لزوم پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، آمار بالای مصدومین و فوتی های ناشی از حوادث رانندگی، آگاه سازی خانواده ها نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی، لزوم تبیین استحکام در قراردادهای معاملاتی و فعال شدن شبکه فعالین ازدواج از دیگر مباحث رئیس دادگستری شهرستان بود.

سپس آقای ملکی دادستان شهرستان در سخنانی مسائل دینی و اعتقادی در جامعه را موجب کاهش آمار جرم و جنایت و فساد دانست. وی افزود: یکی از نیازهای امروزی جامعه ما، عفو و صلح و گذشت نسبت به یکدیگر است که باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

حجت الاسلام پورقیومی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی نیز تشکیل مستمر این جلسات و حضور مسئولین و روحانیون را خواستار شد.

در پایان این همایش تعدادی از روحانیون به ارائه دیدگاه های خود در زمینه مسائل مطرح شده پرداختند.

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر

ارسال نظرات