خبرهای داغ:
مشاور امور بانوان در استانداری گفت: ضعف در باورها و اعتقادات دینی ازعوامل افزایش طلاق در جامعه است و منسوخ شدن ارزش های معنوی، سبب شده جوانان به ازدواج مادی نگاه کنند.
کد خبر: ۸۵۴۴۲۰۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

طاهره بیگم سیدی مشاور امور بانوان در استانداری ،در گفت و گو با خبرنگار بسیج از قزوین،اظهار کرد: افراد باید در مبحث ازدواج شرایط فکری و روحی خود را با فرد مورد نظر تطبیق دهند تا یک معدل صحیح بتواند، آن دو را به هم پیوند بدهد.

وی افزود: باید به این موضوع توجه کرد که تفاوتهای زوجین باید به اندازه ای باشد که مشکل ایجاد نکند و یا تفاوت های دیگر را برجسته تر نشان ندهد چرا که امروزه جوانان به اندازه ای کم طاقت شده اند که سریع به جای حل مشکلات در صدد هستند تا صورت مسئله را پاک کنند.

غرب درصدد کاهش اعتقادات دینی جوانان در امر مقدس ازدواج است

مشاور امور بانوان در استانداری، رفاه طلبی ، ضعف در باورها و اعتقادات دینی را از عوامل افزایش طلاق در جامعه دانست و تصریح کرد: غرب با استفاده از شبکه های اجتماعی و ماهواره در صدد تضعیف امر مقدس ازدواج در کشورهای اسلامی همچون ایران است و در این راستا با این اقدامات می‌خواهد ،اعتقادات دینی جوانان را در این امر خداپسندانه کاهش دهد.

سیدی اضافه کرد: بسیاری از پرونده های طلاق وارده به دادگاه ها، ناشی از تاثیرات مخرب ماهواره است که سبب از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها شده است.

این مسئول با بیان اینکه، با آگاهی و آموزش باید فرهنگ غلط غرب را در جامعه تصحیح کرد خواستار شد: مسئولین مربوطه برای پیشگیری از معضل طلاق، مهارت و توانمند سازی را به عنوان دو امر اساسی در نظر بگیرند تا جوانان با آموزش، در مهارت های زندگی مشترک توانایی لازم را کسب کنند

وی افزود: منسوخ شدن ارزش های معنوی، سبب شده جوانان به ازدواج مادی نگاه کنند و به جای اینکه دنبال فضایل انسانی همچون نزدیکی به خداوند متعال و کامل شدن ایمان خود باشند درمادیات و ظواهر دنیوی غرق شوند.

مشاور امور بانوان در استانداری تصریح کرد: جوانی که همه دغدغه اش کامل شدن دین خود باشد ازدواج را ایجاد کننده نیمی از ایمان می داند به طوری که، همه امکانات و آرمان های خود را برای رسیدن به این هدف مقدس بسیج می کند.

 1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها