رئیس پلیس راهور کهگلیوبه وبویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 120نقطه حادثه خیز درون شهری در کل استان وجود دارد، گفت: مشکلات ترافیکی استان در حوزه درون شهری با زیرساخت‌های ضعیف موجود برطرف نمی شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۲۳۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
سرهنگ ابوالحسن ملکی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه نبود زیرساخت های لازم در امر ترافیکی و آشنا نبودن مردم با فرهنگ ترافیک را از مهمترین مشکلات درون استان دانست و افزود: برخی از مشکلات ما در استان، به زیرساخت‌های شهری برمی‌گردد و پلیس هم نمی‌تواند در این خیابان‌ها و کوچه‌های غیراستاندارد کاری بکند.

وجود120 نقطه حادثه خیز درون شهری در استان

وی با بیان اینکه در حال حاضر 120نقطه حادثه خیز درون شهری در کل استان وجود دارد، ابراز کرد: همفکری و همکاری همه دستگاههای متولی در امر روانسازی ترافیک می تواند مشکلات موجودرا برطرف کند.

رئیس پلیس راهور کهگلیوبه وبویراحمد با بیان اینکه در گذشته 400نقطه حادثه خیز در کل استان وجود داشت و در حال حاضر این نقاط به 120مورد رسیده است، گفت: وقتی که مسئولان با فرهنگ ترافیک وبرطرف کردن مشکلات واقف باشند می توان شهری ایده آل وبدون دغدغه را شهروندان پیش بینی کرد.

کاهش 7درصدی تصادفات درون شهری در سه ماهه اول امسال

وی به تصادفات منجر به فوت و جرحی در سه ماهه اول سالجاری نسبت به مشابه سال گذشته دراستان اشاره کرد و گفت: در سه ماه سالجاری نسبت به سال گذشته، تصادفات درون شهری استان در کل کاهشی 7درصدی را نشان می دهد که برای این نهاد ایده آل است .

 

سرهنگ ملکی

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در طی این مدت میزان تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته برابر بوده است، تصریح کرد: در همین زمینه تصادفات جرحی و حادثه خیز 14درصد کاهش داشته است.

یاسوج شهری بدون گذرگاه مطمئنه و چراغ راهنمای عابر پیاده

ملکی در ادامه با انتقاد از نبود برخی زیرساختهای لازم در شهرهای استان وبویژه مرکز استان،گفت:شهر یاسوج تنها شهری است که گذرگاه عابر و چراغ راهنما بر ای عبور و مرور عابر ندارد و این موضوع یک ضعف برای یاسوج که مرکز استان است ،محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مشکلی که برای مسئولان ما ناشناخته است ترافیک و حمل و نقل است،ابراز کرد: چیزی که در ذهن هر شهروند و گردشگری می‌ماند ترافیک و نظم ترافیکی یک شهر است و اگر این موضوع وجود نداشته باشد باعث دلزدگی گردشگر و شهروند از آن شهر خواهدشد.

با وضع موجود با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهیم شد

ملکی به تلاش‌های پلیس برای تعامل با سایر نهادها اشاره کرد و گفت: بر اساس مشکلات زیرساختی به شورای ترافیک استانداری و شهردار یاسوج نامه زدیم که معابر ما پاسخگوی ترافیک در آینده نخواهد بود.

 

سرهنگ ملکی

رئیس پلیس راهور به مهاجر پذیری مرکز استان در چند سال اخیر و مشکلات آن برای آیندگان در امر ترافیک اشاره کرد و افزود: اگر رشد جمعیت شهر نشینی در مرکز استان به همین منوال پیش برود درآینده به مشکلات عدیده ای در امر ترافیک مواجه خواهیم شد.

ملکی به رشد فزاینده وانت بارهای دوره گرد در ورودی های مرکز استان اشاره کرد و گفت: درشورای ترفیک استان تصویب شد که این موضوع باید هرچه سریعتر حل و فصل شود و اگر به همین گونه پیش برود با مشکل روبه خواهیم شد.

ساماندهی وانت‌بارها از وظایف شهرداری است

وی در ادامه به مسئولیت شهرداری یاسوج برای اقدامات جدی‌تر نسبت به موضوعات مرتبط با ایمنی و آسایش و آرامش شهروندان پرداخت و اظهار داشت: با شهرداری یاسوج هماهنگ کردیم و بنا شد این وانت‌بارها به منطقه حوالی پلیس‌راه قدیم، در فضایی مسطح و قانونمند منتقل  شوند و به خرید و فروش و تجارت بپردازند. 

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه ساماندهی این وانت‌بارها، برابر با قانون از وظایف شهرداری است ،گفت: ساماندهی این وانت بار ها از مصوبات استاندار پیشین است که به علت همکاری نکردن و شاید همکاری ضعیف برخی از نهادهای متولی هنوز بر زمین مانده است.

 برخی از نهادها، زیر بار اجرای مصوبات نمی‌روند؟

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20مصوبه بر زمین مانده از زمان استاندار پیشین بر زمین مانده است، افزود: نمی‌دانیم چرا برخی از نهادهای مرتبط زیر بار مسئولیت خود در اجرای برخی مصوبات نمی‌روند و از سویی دیگر هم برخی از این مسئولین ناراحت می‌شوند و گمان می‌کنند که ما برای حاشیه‌سازی بعضی مسائل را مطرح می‌کنیم.

جدیت پلیس در اجرای قوانین و مصوبات

وی به جدیت پلیس راهور در اجرای قوانین و مصوبات، اشاره و تأکید کرد:با تمام مشکلاتی که وجود دارد در برخورد با متخلفان هیچ جای اغماضی نیست و در جهت رفاه شهروندان و اجرای قانون، پلیس با کسانی که از قوانین تخلف کنند و نظم و آرامش و امنیت سایرین را به خطر می‌اندازند با جدیت برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه گاه در برخورد با برخی از رانندگان مورد هجمه شدید و توهین های بی سابقه قرار گرفته ایم، گفت:با همه این نامهربانی‌ها سعی بر این است که سعه‌صدر داشته باشیم چرا که مردم ولی‌نعمت ما بوده و در همه حال تکریم آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

ملکی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز باید در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش به فرهنگ‌سازی ترافیکی در استان کمک کنند، اظهار کرد: خوشبختانه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و سایر رسانه‌ها اعم از مکتوب و فضای مجازی در استان یاور پلیس هستند.

 

ارسال نظرات