بخشدار مرکزی بویراحمد عنوان کرد

اجرای 60 درصد طرح هادی روستاهای بخش مرکزی بویراحمد

بخشدار مرکزی بویراحمد گفت: در حال حاضر طرح هادی در 60 درصد روستاهای دارای دهیار این بخش با همکاری خوب و سازنده بنیاد مسکن اجرا شده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۱۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

احمد احمدی‌کیش بخش مرکزی بویراحمد را مشتمل بر پنج دهستان شامل دهستان‌های سپیدار، کاکان، دشتروم، سررود جنوبی و سررود شمالی با 101 دهیاری و وسعت دو هزار و 215 کیلومتر مربع بیان کرد و گفت: بخش مرکزی بویراحمد دارای 50 هزار و 756 خانوار بوده که 22 هزار و 24 خانوار آن روستایی و 28 هزار و 732 خانوار شهری است.

بخشدار مرکزی بویراحمد جمعیت بخش مرکزی بویراحمد را 210 هزار و 192 نفر با دو شهر مادوان با جمعیتی بالغ بر 10 هزار و 777 نفر و یاسوج با 108 هزار و 505 نفر جمعیت عنوان کرد.

وی تعداد روستاهای ساکن و غیرساکن بخش مرکزی بویراحمد را 313 روستا عنوان کرد و گفت: 232 روستای آن ساکن بوده که به‌ صورت متمرکز از طریق دهیاری‌ها و شوراها خدمات‌رسانی به‌ منظور رفع مشکلات آن‌ها صورت می‌گیرد.

احمدی‌کیش در ادامه با اشاره به وسعت بخش مرکزی بویراحمد و پراکندگی و صعب‌العبور بودن برخی مناطق روستایی بخش مرکزی بویراحمد بیان کرد: دهیاران و شوراهای روستایی به منظور رفع مشکلات و توسعه روستایی همکاری خوبی تاکنون داشته‌اند.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از همراهی دهیاران و شوراها در تعامل با مدیران به منظور رفع مشکلات روستاها بیان کرد: امیدواریم به عنوان خدمت‌گذار بتوانیم مشکلات جامعه روستایی را بر اساس اولویت رفع کنیم.

بخشدار مرکزی بویراحمد از جمله اقدامات خوب در حوزه روستایی را اجرای طرح هادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر طرح هادی در 60 درصد روستاهای دارای دهیار این بخش با همکاری خوب و سازنده بنیاد مسکن اجرا شده است.

احمدی‌کیش از بازنگری 65 درصدی طرح هادی در روستاهای بخش مرکزی بویراحمد خبر داد و گفت: خوشبختانه بازنگری طرح روند رو به رشدی داشته که امیدواریم بتوان هرچه سریعتر درصد باقی مانده را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به درآمدزایی 13 میلیارد تومانی دهیاری‌های بخش مرکزی بویراحمد در سال گذشته بیان کرد: روستاهای دارای دهیاری و طرح هادی توانسته‌اند چنین درآمدزایی داشته باشند که می‌توانند این میزان را در سال جدید با تلاش خود افزایش دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه درآمدزایی دهیاری‌ها می‌تواند در توسعه هرچه بیشتر روستاها موثر واقع شود، گفت: این میزان اعتبار در نوع خود بی‌نظیر بوده که امیدواریم در سال آینده شاهد رشد چند برابری درآمدزای دهیاری‌ها و توسعه هرچه بیشتر روستاها باشیم.

احمدی‌کیش گفت: اعتبارات درآمدزایی دهیاری‌ها در حوزه راه‌سازی، جداول، تسطیح، طرح هادی و ... هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار