فرمانده سپاه نکا مطرح کرد

اعزام 7 گروه جهادی به مناطق محروم نکا از ابتدای مردادماه

فرمانده سپاه نکا از اعزام 7 گروه جهادی به مناطق محروم نکا از ابتدای مردادماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۴۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

 



 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مرتضی رمضانی با اشاره به آغاز اردوهای جهادی در شهرستان نکا از ابتدای مردادماه، اظهارداشت: هدف از برگزاری اردوهای جهادی، پیروی از فرامین مقام معظم رهبری در جهت محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم در حد توان است.

 

وی گفت: از دیگر اهداف برگزاری چنین برنامه‌ای کمک به مردم در زمینه‌های مختلف، خودسازی دانشجویان و جهاد با نفس، ایجاد حسن مودت و دوستی بین دانشجویان، آموزش مدیریت جهادی، کمک به عمران و آبادانی و انتقال مشکلات روستائیان به مسئولان شهرستان و استان می‌باشد.

 

فرمانده سپاه نکا با اعلام اعزام 105 نفر در قالب 7 گروه جهادی در این مرحله، خاطرنشان کرد: روستاهای لایی‌رودبار، زیارتکلا، شیت، کارکم، پوروا، ابچین و سوته‌خیل روستاهای هدف در این دوره می باشند.

 

وی برنامه‌های فرهنگی، خدمت‌رسانی در زمینه توانمندسازی در حوزه مشاغل خانگی و ساخت‌وسازهای عمرانی را ازجمله برنامه‌های پیش روی این گروه‌ها برشمرد و بیان داشت: کمک در امر ساخت حسینیه روستای کارکم، ساخت منزل مددجوی کمیته امداد در روستای پوروا، ساخت خانه عالم و لوله کشی آب روستای ابچین و ساخت مسجد روستای سوته‌خیل از جمله دستاوردهای این دوره خواهد بود.

 

این مسئول همچنین با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی امروز به عنوان نیاز اساسی کشور به منظور کاهش فشار اقتصادی و آمادگی مردم در راستای ارتقاء زیرساخت‌های داخلی در بسیج دنبال می‌شود.

 

وی گفت: مقدم بودن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی، بهره‌گیری از راهکارهای صاحبنظران به عنوان سرمایه‌های انسانی و حمایت از تولید داخلی به عنوان رکن‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

 

رمضانی با تاکید بر پاسخ به مطالبه‌گری مقام معظم رهبری در این حوزه توسط بسیج، خاطرنشان کرد: در این راستا بسیج سازندگی شهرستان نکا تا کنون خدمات قابل قبولی را در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، تولیدی و خدماتی در نکا آغاز کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پرورش ماهی، ماکیان، مرغ بومی، صنایع دستی، دام سبک و سنگین، زنبور عسل و قارچ اشاره کرد.

 

وی با اعلام ادامه داشتن درخواست‌ها به منظور استفاده از تسهیلات بسیج در زمینه‌های اقتصادی، اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر 700 میلیون تومان تسهیلات به 46 نفر ارائه شده است که باتوجه به استقبال از این طرح، درصدد افزایش تسهیلات به تعداد بیشتری از متقاضیان هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها