توانمندسازی روستاییان افزایش تولید ملی را در پی دارد

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: توجه به روستا و حرکت در جهت توانمندسازی روستاییان موجب کاهش نرخ بیکاری، حاشیه نشینی و افزایش تولید ملی می شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۶۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بازدید از طرح های کارآفرینی روستای ویرثق از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر با تأکید بر توجه دولت تدبیر و امید به توسعه اقتصادی روستاها گفت: دولت به دنبال آبادانی و شکوفایی اقتصاد روستایی بوده و در تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت های روستاها برای سرمایه گذاری ، اشتغال و کاهش مهاجرت می باشد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها، از تدوین دستورالعمل اجرایی این طرح خبر داد و بیان کرد: دستورالعملی که برای این طرح تدوین شده حاصل سفر به 31 استان کشور و مشورت با صاحب نظران و مسئولین محلی است.

رضوی اضافه کرد: در راستای ایجاد توسعه پایدار و اشتغالزایی در روستاهای کشور، دولت تدبیر و امید نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان کشور اقدام می کند و برای دریافت این تسهیلات روستاییان می توانند تا 4 برابر میزان نقدینگی خود، وام دریافت کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان این که تا زمانی که تغییر نگاه ایجاد نشود توسعه امکان پذیر نیست، گفت: لازمه توسعه، داشتن سرمایه انسانی است و باید سرمایه انسانی خود را آموزش داده و بدانیم تا زمانی که مردم به کار و تولید آشنا نباشند اقتصاد و تولید نیز شکوفا نخواهد شد.

ارسال نظرات