به رغم ورود بیش از صد ها هزار نفر مسافر به خلخال مسئولین استانی میراث فرهنگی اسمی از خلخال نبردند و آن را ندیدند.
کد خبر: ۸۵۴۴۳۹۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، امسال بیشترین ورود مسافر به جنوب استان اردبیل در مقایسه با شمال استان نسبت به سال قبل به شهرستان خلخال بود ولی مسئولین استانی میراث فرهنگی و گردشگری استان بی توجه به این شهرستان هیچ اسمی از میزان مسافر و ورود گردشگر به این شهرستان در مصاحبه های رادیویی و مکتوب خود نبردند.

البته این بی مهری میراث فرهنگی و گردشگری استان سالهاست که دامن خلخال را گرفته و اکنون تنها ترین فکر گردشگری استان سودجویی از دو شهرستان سرعین و مشکین شهر است بهتر است اسم میراث فرهنگی استان میراث فرهنگی و گردشگری سرعین یا مشکین شهر شود آن وقت دیگر خیال همه شهرستان ها و اهالی آن از جانب گردشگری راحت خواهد شد.

البته با عنایت مسئولین استانی میراث فرهنگی معلوم شد که فقط خواستار برند گردشگری شدن سرعین هستند و جاهای دیگر استان برای آنها هیچ اهمیتی نداردو تنها میرا ث فرهنگی غنی شهرستان ها بحث های دهن پرکن برا ی مسئولین استانی میراث فرهنگی در جلسات کشوری و استانی است.

مسافران وارده از بیش از 30 استان کشور به شهرستان خلخال همه با رضایت کامل از مکان‌های گردشگری ، جایگاه های سوخت ، مراکز اقامت و پارک و فضای سبزر خلخال را ترک کردند و از خدمات شهردار ی و شورای اسلامی شهر خلخال و همچنین مهمان نوازی اهالی خلخال خیلی راضی بودند و این یعنی خلخال جایگاه گردشگری خود را خواهد یافت و نزدیک است تبدیل شدن این منطقه به یکی از مناطق گردشگری غرب کشور .

البته مسافران آب و هوای خلخال را منحصر به فرد و نمونه در کشور عنوان نمودند و بعضی هوای سالم و مطبوع آن به عنوان داروی سلامتی برای افراد سالخورده و مسن یاد کردند

بهتر است مسئولین میراث فرهنگی نقشه استان اردبیل یکبار دیگر ببینند شاید جنوب استان و شهرستان خلخال را در نقشه پیدا کردند.

مسافران از موزه تعطیل شهرستان و از نبود زیرساخت های گردشگری استان در خلخال انتقاد کردند و اظهار داشتند فرهنگ وتاریخ هر منطقه در موزه آن شهرستان قابل بازدید است که این علاقه به بازدید از میراث فرهنگی شهرستان برای گردشگران و مسافران از سراسر کشور به رویا تبدیل شد.

به گزارش ازناو ، مسئولنی استانی میراث فرهنگی باید بدانند که بیش از 30 درصد مسافران استان اردبیل از حوزه جنوب استان و از شهر های خلخال و کوثر وارد مرکز استان و سپس روانه سرعین و مشکین شهر و سایر نواحی شدند.

ارسال نظرات