رئیس سازمان تبلیغات بهشهر گفت: شهرداری برای نصب هر بنر مبلغ قابل توجهی را از هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی دریافت می‌کند، هیئت‌ها از کجا بیاورند؟ با این مصوبه و رفتارهای این چنینی متاسفانه داریم به سمتی می‌رویم که تا چند وقت آینده فضای بهشهر بوی مذهب نخواهد گرفت.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۵۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

 



 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌السلام سیدمحمد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خط امید، درباره مشکلات موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: شما اگر به اصل اساسنامه سازمان در زمان تاسیس رجوع کنید، خواهید دید که کار اصلی سازمان تبلیغات، بسترسازی است، وظیفه سازمان برپایی مراسمات و نصب بنر نیست و ما اگر در مساجد برنامه‌ای بگیریم، پا روی اساسنامه خود گذاشتیم اما گاهی اوقات مجبور می‌شویم.

 

وی ادامه داد: برای مثال دسته‌روی روز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان نبود اما با تاکید و حمایت امام جمعه فقید بستر این کار را فراهم کردیم و چندین سال هست که ادامه دارد، امسال در روز چهارم عید جایی برای نشستن در مصلی نبود.

 

رئیس سازمان تبلیغات بهشهر تصریح کرد: تربیت نیرو در حوزه‌های دینی نیز یکی از وظایف اصی سازمان است که در این چند سال کارنامه درخشانی داریم، مصباح الهدی و نورالهدی به مدت 6 سال از اول راهنمایی دانش آموزان در اختیار سازمان قرار می‌گیرند و در کنار درس و علم آموزی تربیت قرآنی می‌شوند تا نیروی متدین تحویل جامعه شود.

 

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم به اندازه اعتبارات سازمان فعالیت کنیم، باید کارها تعطیل شود ولی امروز شاید چندین برابر وظایف دستگاهی و اعتبارات سازمانی کار کردیم برای مثال سال گذشته کل بودجه سازمان برای ماه رمضان 400 هزار تومان بود که امسال تخصیص نداشتیم، اما برنامه‌ها را تعطیل نکردیم، به تمام نقاط شهرستان و روستاها مبلغ فرستادیم و چندین برنامه شهرستانی از جمله همایش مشترک با سپاه و اوقاف و جلساتی پیرامون سبک زندگی و مواد مخدر در مساجد برگزار شد.

 

بابایی تاکید کرد: اما در شهرستان سر مسائلی جزئی مشکل داریم، در بحث تبلیغات محیطی، هنوز مشخص نشد که متولی این امر کدام نهاد است! مسئول سیاه پوش کردن شهر در شهادت‌ها، چراغانی کردن شهر در اعیاد و یا نصب بنر به مناسبت‌های ملی کیست؟ محدوده شهر که فقط حدفاصل بین چهارراه فراش‌محله و چهار راه گرگان نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: به گفته یکی از مسئولان شورا و شهرداری، شورای شهر بهشهر برای انجام امور فرهنگی در سال 94 چیزی در حدود 270 میلیون تومان بودجه درنظر گرفته است، اما باید دید که مسائل دینی از این بودجه چقدر سهم دارد، با توجه به اینکه ارشاد و اوقاف هم اعتبارات قرآنی دارند سهم آن‌ها در برنامه‌های دینی و قرآنی شهرستان چقدر است.

 

رئیس سازمان تبلیغات بهشهر گفت: متاسفانه برای اجرای برنامه‌های مختلف، ستادهایی تشکیل می‌شود اما وفای به عهدی در این ارگان‌ها وجود ندارد و زمانی که به مسائل مالی می‌رسیم به اصطلاح همه جا می‌زنند، مردم انتظار دارند که کمیسیون فرهنگی شورای شهر در مسائل فرهنگی و دینی ورود کند، این مطالبه مردم است.

 

این مسئول افزود: متاسفانه جدیدا شهرداری برای نصب هر بنر مبلغ قابل توجهی را از هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی دریافت می‌کند، هیئت‌ها از کجا بیاورند؟ برای نمونه مسئول اجرای برنامه عفاف و حجاب برای نداشتن پول، بنرهای تبلیغاتی نزد و هیچ ارگانی هم در این موضوع مهم برنامه نگرفت، شهرداری و شورا توضیح بدهند که این چه مصوبه‌ای است.

 

بابایی در پایان گفت: حتی به بنرهای سازمان تبلیغات به مناسبت سالگرد تاسیس هم رحم نکردند و به خاطر پول بنرها را جمع کردند، با این مصوبه و رفتارهای این چنینی متاسفانه داریم به سمتی می‌رویم که تا چند وقت آینده فضای بهشهر بوی مذهب نخواهد گرفت

ارسال نظرات
پر بیننده ها