وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:
وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی گفت: درآینده وضعیت کلی اشتغال بهبود یافته و به دنبال آن شرایط اشتغال زنان و تشکل های زنان افزایش پیدا می کند.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۶۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کارروفاه اجتماعی، علی ربیعی دراولین همایش ظرفیت های ناشناخته فرهنگی- اجتماعی زنان کارگرکه با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده،سهیلا جلودارزاده مشاوروزیرصنعت، معدن و تجارت، ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی ، مشاوروزیردراموربانوان و جمعی از نمایندگان تشکل های کارگری زنان و دیگرمسئولان سایروزارتخانه ها برگزارشد افزود : درآینده وضعیت کلی اشتغال بهبود یافته و به دنبال آن شرایط اشتغال زنان و تشکل های زنان افزایش پیدامی کند .

وی سخنان خود را دردوبخش توجه به واقعیت اجتماعی زن و سیاست گذاری حساس به جنسیت دسته بندی کرد و گفت : اگر می خواهیم نقش زنان رادرفرآیند توسعه گسترش دهیم باید به زودی شاهد رشد خوب- حداقل 5درصد باشیم- که این رشدامسال و درسال های آینده و همگام با توسعه ای که در کشور آغاز شده  تحقق می یابد .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی تصریح کرد: با گسترش تشکل ها توجه به واقعیت اجتماعی زن مسلمان ایرانی درتمام ابعاد اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اجتماعی پررنگ می شود .

ربیعی گفت : واقعیت اجتماعی زن ایرانی نه تنها به نسبت سی سال گذشته ، بلکه نسبت به ده تا پنج سال پیش و حتی سال گذشته دچار تغییرات اساسی و نهادی شده است وجامعه کار آموزش دیده به شدت تحت تاثیر این واقعیت غیر قابل انکاراست .

وی درپیش گرفتن سیاستگذاری حساس به جنسیت را بسیار مهم دانست وافزود : دردورانی غلبه مردان در تمام عرصه های اجتماعی مفروض بود اما امروزه خواستگاه سیاستگذاری با همان نگاه نمی تواند انجام شود و اگرچنین سیاستگذاری هایی را درپیش بگیریم یعنی واقعیت اجتماعی زن را نادیده گرفته ایم.

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی تاکید کرد : واقعیت اجتماعی زن مسلمان ایرانی باید در اشتغال زنان درنظرگرفته شود و دانشگاه ها ، تشکل های زنان و وزارتخانه ما برای در پیش گرفتن موضع اعتدالی دراین زمینه مسئول هستند .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت : سیاستگذاری حساس به جنسیت موضوعی است که خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور درامورزنان و خانواده نیزازآن دفاع می کند و به دنبال ایجاد تشکل های زنان در حوزه کارورفاه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نیزبرافزایش این حساسیت کمک می کند .

ربیعی ادامه داد : سیاستگذاری حساس به جنسیت و واقعیت اجتماعی زن ، تحصیل زن و نوع نگاه زنان به خانواده ، قدرت دادن به نهاد خانواده و ...مسائلی نیازمند مطالعات عمیق است که باید از لایه های پایین اجتماعی وبا عینک مطالعاتی انجام شود .

وی تصریح کرد : انتظاری که از تشکل های کارگری زنان داریم این است که به دنبال بنیان های زنان  باشند و شرایط فعالیت های زنانه را به وجود بیاورند .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی ازتشکل ها خواست تا با دقت سنگ بنای کاروخانواده را بنیان بگذارند ومطالعه چگونگی کار و خانواده و واقعیت اجتماعی زن ایرانی را به عنوان مطالعه مشارکتی  در صدربرنامه های خود قراردهند .

ربیعی با توجه به تلاش های دولت تدبیر و امید در کنترل تورم گفت : این روزها مقایسه ای میان اشتغال این دولت و دولت های گذشته انجام ونرخ های مختلفی مطرح می شود اما کاهش قیمت نفت ، چالش های اقتصادی موجود و ...واینکه با همین شرایط دشوار توانسته ایم رشد اقتصادی 3درصدی را تجربه کنیم درنظر گرفته نمی شود که این منصفانه نیست.

وی نسبت به صدور دفترچه های تامین اجتماعی درمشاغل اجباری در سال جاری اظهارامیدواری کرد و گفت : درمشاغل رسمی و  غیر رسمی 600هزار شغل رابه دست آورده ایم واین مهم با درنظرگرفتن موانع بین المللی حاصل شده است که نباید به سادگی از آن بگذریم .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی گسترش وحمایت از تشکل های زنان را بخشی از فعالیت های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت : مشارکت زنان در تشکل های حوزه رفاه و خبرجمعی همواره گسترده بوده و امیدواریم بتوانیم وضعیت زنان را دراین بخش ارتقاء دهیم .

ارسال نظرات