استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن برگزار شد از تبعیض و توسعه نیافتگی اردبیل گله کرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۹۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن فدک این شهر برگزار شد اظهار داشت: عدم توسعه یافتگی اردبیل از زمان قاجار تا شیخ صفی اغاز شد و اکنون قبل و بعد از استان شدن نیز فرقی به حال این استان از جنبه توسعه نداشته و تفاوت فاحشی با متوسط رشد کشوری و سایر استان ها دارد.

خدابخش گفت: سرانه درامد استان کمتر از نصف متوسط کشوری! و نرخ رشد جمهیت نیز به سمت منفی بوده و تنها منبع درامد این استان که دو برابر آمار به اصطلاح شاغلین را شکل می دهد کشاورزی است.

وی با اشاره به گام های برداشته شده در استان برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، بنیاد برکت و سایر گفت: در سفر حجت الاسلام حسن روحانی به اردبیل تصمیمات خوبی گرفته شد که یکی از مهمترین آن در بخش آب و خاک است.

استاندار اردبیل در باره منطقه آزاد تجاری اردبیل از دولت و معاون اول درخواست مساعدت کرد و افزود: این موضوع در هیئت وزیران تصویب و به مجلس رفته و با وجود تعلل سه ماهه امیدواریم دولت برای تصویب نهایی آن اقدامات شایسته بردارد.

مقام عالی اجرایی استان پروژه راه آهن میانه و اردبیل را از اولویت خواسته مردم استان معرفی کرد و افزود: با وجود تاکید و وعده های رئیس جمهور در سفر به اردبیل مبنی بر پیشرفت سریع فیزیکی این طرح، عملا فعال نبوده و راکد است درحالی که لازمه توسعه حقیقی اقتصادی و صنعتی استان در گرو زیرساخت هایی مانند راه آهن است.

خدابخش در ادامه با درخواست اعطای برخی امتیازات جذب سرمایه گذاری در این استان محروم گفت: انتظار می رود استانهای محروم و مرزی و دور از افتاده از مرکز در جذب سرمایه گذاری جزو اولویت ها باشد و مزیت های قانونی مانند معافیت مالیاتی، کاهش سودبانکی، تعیین شهرک های صنعتی ارزان قیمت به این استان نیز تعلق گیرد.

استاندار اردبیل با تبریک موفقیت هسته ای و قدردانی از تیم هسته ای و نیز حضور هیئت های تجاری اروپایی در ایران از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد: در سرمایه گذاری های خارجی ظرفیت های متنوع استان اردبیل نیز به شرکت های خارجی معرفی شود.

.

ارسال نظرات