خدمات الکترونیکی «راهور ۱۲۰» در دسترس نمی‌باشد

متاسفانه خدمات الکترونیکی سایت راهور ۱۲۰ که خدماتی از قبیل استعلام تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی، اصلاح مشخصات مالکان خودرو، نوبت دهی مراکز تعویض پلاک و ... را قرار بود ارائه دهد، از زیر بار این خدمت رسانی شانه خالی کرده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۹۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، راه‌اندازی سایت راهور 120 پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با ده‌ها هزار بازدید روزانه و بارگذاری پنل‌های خدماتی مختلفی بر روی آن، گرچه نشان از حرکت شتابان به سمت خدمت رسانی الکترونیکی داشته ولی عدم کارایی برخی از پنل‌ها و به روز نبودن برخی دیگر از اطلاعات بارگذاری شده بر روی آن، در پاره‌ای اوقات نه تنها نتوانسته باری از دوش مشکلات مخاطبان میلیونی خود بردارد، بلکه در برخی موارد مشکلاتی را نیز برای کاربران این سایت به وجود آورده است.

به عنوان مثال جدای از عدم تطابق اطلاعات موجود در برخی استعلام‌های تخلفات رانندگی این سایت، با تخلفات ثبت شده در سامانه پلیس +10، در دو روز اخیر خدمت رسانی این بخش و استعلام تخلفات رانندگی این سایت از دسترس خارج شده پیغام «در بارگذاری اطلاعات خطایی رخ داده است لطفا مجدد تلاش نمایید» را به مراجعان این صفحه نمایش می‌دهد.

بخش استعلام نمرات منفی نیز وضعیت چندان بهتری ندارد چراکه با وارد کردن شماره گواهینامه، صفحه‌ای باز می‌شود که هیچ اطلاعاتی در آن وجود ندارد.

همچنین در بخش ویرایش اطلاعات مالکان خودروها نیز به دلیل عدم نمایش کد امنیتی در این بخش، مالکان خودرو، امکان تغییر آدرس و مشخصات خود را ندارند.

علاوه بر موارد مذکور، در این سایت بخشی به عنوان «نوبت‌دهی مراکز تعویض پلاک» پیش بینی شده که کاربران می‌توانند با انتخاب شهر و مرکز تعویض پلاک خودروی خود و انتخاب روز مراجعه به این مرکز، نوبت تعویض پلاک را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. اما در این بخش نیز متاسفانه از یک سو تنها شهر تهران قابل انتخاب است و از سوی دیگر نیز، امکان انتخاب تاریخ مراجعه وجود ندارد و به عبارت بهتر، این بخش از سایت نیز کاملاً غیرقابل استفاده است.

در پایان ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که گرچه پلیس راهنمایی و رانندگی در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف، سعی بسیاری در افزایش ارتباط مردم با این پلیس و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مخاطبان خود داشته است و با راه‌اندازی سامانه‌های اینترنتی استعلام‌های مختلف، حرکت شتابانی را به سوی استقرار دولت الکترونیک آغاز کرد ولی این خدمت‌رسانی ناقص و به اصطلاح کج‌دار و مریض، نیازمند بازنگری اساسی است تا نه تنها در کاهش سفرهای درون شهری، خدمت‌رسانی بهتر، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و ... تاثیرگذار باشد، بلکه باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به پلیس راهور و خدمت رسانی الکترونیکی آن نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار