جلیل جعفری بنه در شورای اداری استان اردبیل که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد از تبعیض در راه اهن گیلان - قزوین و میانه به اردبیل انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۰۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلیل جعفری بنه نماینده فعلی مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و در سالن فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: باوجود پتانسیل عظیم هیچ بهره وری مطلوبی در استان شکل نگرفته است.

وق افزود: 80 درصد مردم استان زیر خط فقر و بیش از 15 درصد آن بیکار بوده و تلاش های شبانه روزی برای تامین معیشت مردم این استان باز هم جوابگوی آن نیست.

جعفری بنه مرکز استان را محروم و شهرستان های تابعه را محرومتر خواند و گفت: استان اردبیل همگام با سایر استانها و متوازن توسعه نیافته ولی در عوض امثال اصفهان! و دیگر استان ها! خوب توسعه یافته! بنابراین نیاز به توجه ویژه به این استان است.

وی از دولت خواست در جذب بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این شهرها انگیزه ایجاد کرده و نسبت به عدم ایجاد کارخانه های وعده داده شده از جمله سیمان و غیره توجه شود.

جعفری بنه نیز همانند دیگر مسئولان و نماینده اردبیل راه آهن میانه به اردبیل را مورد اشاره قرار داد و به صراحت گفت: این مطالبه همه فعالیت ها را تحت الشعاع قرار داده و به جد خواستار حل این پروژه مردمی هستیم و این درحالی است که پروژه راه آهن گیلان – قزوین بعد از اردبیل طرح شده ولی منابع و آعتبار آن به جهت انتصاب نوبخت به این منطقه به سرعت مهیا و در حال یشرفت فیزیکی است! و از معاون برنامه ریزی و راهبردی روحانی انتظار می رود اردبیل را هم در نظر داشته باشد.

وی در ادامه از وضعیت جاده های حادثه ساز و نا مناسب فیروزآباد به اردبیل انتقاد کرد و از معاون اول رئیس جمهور در خواست کرد در احداث جاده 4 بانده، تکمیل سدهای کیوی و شبکه های پایاب ان مساعدت کند تا در مدت دو ماه آینده توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شود.

جلیل جعفری بنه نماینده مردم خلخال در مجلس در پایان اظهارات خود روستاهای خلخال را در حال خالی شدن از سکنه و مهاجر فرست عنوان کرد که نیاز به حل معضل بیکاری و اشتغالزایی دارد.

ارسال نظرات