ادامه ماجرای پرحاشیه سرقت مجسمه‌های پایتخت
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در واکنش به اعلام سرقت مجمسه برنزی ۱۲۰ کیلوگرمی «صندوق» از مقابل موزه پست گفت: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص سرقت این مجسمه به پلیس ارائه نشده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۲۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ سردار عباسعلی محمدیان با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص سرقت یکی از مجسمه‌های برنزی پایتخت به نام مجسمه «صندوق» از مقابل موزه پست اظهار داشت: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص سرقت این مجسمه به پلیس ارائه نشده است.

به گزارش تسنیم، تکذیب سرقت این مجسمه برنزی 120 کیلوگرمی در حالی از سوی رئیس پلیس آگاهی پایتخت انجام می‌شود که روابط عمومی اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران عنوان کرده است: « ما دو روز پیش از سرقت مجسمه «صندوق »مطلع شدیم اما از آن زمان تا کنون پیگیری‌های ما برای این موضوع بی نتیجه بوده است . هنرمند سازنده این مجسمه نیز به طور جداگانه  پیگیری‌هایی انجام داده است که آن هم بی نتیجه بود؛ عملا ًمی‌توان گفت پیگیری این موضوع نتیجه‌ای ندارد و به جایی نخواهیم رسید.»

همچنین خالق این اثر هنری هم با اعلام خبر سرقت این مجسمه گفته است: «چندروز قبل دست‌های این مجسمه قطع شده بودند، روز دوشنبه، ٢٩ تیر وقتی برای دیدن وضعیت مجسمه رفته بودم متوجه ربوده‌شدن آن شدم.»

البته این اتفاق در حالی رخ داده است که مدتی پس از ربوده شدن چندین مجسمه از میادین و اماکن پایتخت و حاشیه‌های پس از آن در چند سال گذشته، مشخص شد که 4 مجسمه از مجسمه‌های ربوده شده توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران به دلیل اجرای پروژه، اصلاح و یا آسیب‌دیدگی از مکان خود جمع‌آوری شده بوده است.

حال باید دید با توجه به عدم ارسال گزارش سرقت به پلیس پایتخت و عدم وجود این مجسمه در مکان خود واقع در خیابان امام خمینی (ره) و در مقابل موزه پست، سرنوشت این مجسمه به دست چه کسانی و چگونه رقم خورده است؟

ارسال نظرات