نمایندگان مجلس با بررسی با اولویت لایحه تسری حق و حقوق پرسنل نیروی انتظامی به کارکنان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در صحن علنی خانه ملت موافقت کردند.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۶۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان با بررسی با اولویت و خارج از نوبت لایحه تسری مواد 79 و 83 قانون استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موافقت کردند.

وکلای ملت با 138 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صجن علنی با بررسی خارج از نوبت این لایحه موافقت کردند.

محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس پس از تصویب بررسی با اولویت این لایحه اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این لایحه در نشست هفته آینده مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش فارس، فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین در مجلس طی سخنانی به عنوان طراح لایحه مذکور گفت: در شرایط کنونی و بر اساس قانون استخدامی، پرسنل نیروی انتظامی از حق و حقوق ارشدیت برخوردار هستند اما پرسنل سپاه و ارتش جمهوری اسلامی از این امتیاز برخوردار نبوده و این قانون برای آنها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: نیروی مسلح جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای است، اخیراً دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرده از این رو اجرای این قانون هیچ بار مالی به همراه نداشته و منابع اعتباری آن دیده شده است.

ارسال نظرات