نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی وزارتخانه‌ها و شخص وزرا در عمل اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و تصمیمات آنان نشانه‌های آشکاری از این بی‌توجهی است.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۷۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی پورمختار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (31 تیر 94) گفت: مذاکرات هسته‌ای گرچه هنوز پایان نیافته ولی انجام این وظیفه سخت و طاقت‌فرسا از سوی دولت و تیم مذاکره کننده جای تقدیر و تشکر دارد آنچه که در این راه از هرگونه توفیق و پیروزی بدست آمده است مرهون هدایت‌ها و حمایت‌های هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و حاصل مقاومت و ایستادگی جانانه ملت بزرگ ایران و کارکرد همه دولت‌های گذشته بوده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم افتخار دارد که با دخالت و هشدار و موضع‌گیری به موقع و تهیه طرح‌های مختلف و تصویب قانون حمایت از دستاوردهای هسته‌ای وظیفه خود را به درستی انجام داده و اکنون که توافقنامه را در اختیار دارد با دقت و حساسیت تمام در دفاع از حقوق حقه ملت ایران این مسیر را ادامه خواهد داد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: نتیجه مذاکرات هر چه که باشد سیاست‌های اصولی خارجی و داخلی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری باید در آن مدنظر همگان قرار گیرد استکبار ستیزی و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها و مبارزه با شیطان بزرگ، یعنی آمریکا که همچنان دشمن شماره یک بشریت و مسلمانان است از شعارهای اصولی به شمار می‌‌رود و نباید تا اصلاح رویه و سیاست‌های استکباری به فراموشی سپرده شده یا رها شود.

پور مختار اضافه کرد: حمایت از مستضعفان و ملل مظلوم و مبارزین راه اسلام و استقلال و آزادی از افتخارات ملت شریف ایران است که باید ادامه یابد.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فکری، علمی، فنی و اقتصادی داخلی در عرصه اقتصاد و ضرورت مستحکم کردن پایه‌های آن از طریق اعتقاد عملی و اجرای واقعی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود است و در این راه نباید و نشاید که چشم امید به بیگانگان داشته باشیم. اتحاد و اتفاق نظر بین مردم و مسئولین و همدلی و همزبانی ملت و دولت ضامن کسب توفیقات بیشتر در این راه است و باید مراقب حیله‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی باشیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: با کمال تأسف باید بگویم که بعضی وزارتخانه‌ها و شخص وزراء در عمل اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و تصمیمات آنان نشانه‌های آشکاری از این بی‌توجهی است.

پور مختار ادامه داد: وزرات صنعت و شخص وزیر با نشان داده علاقه وافر به واردات،‌ عدم حمایت عملی از تولید،‌ حمایت از خام فروشی مواد معدنی و عدم الزام آنان به تغییر و تبدیل به محصول و نیاز داخلی،‌ نداشتن برنامه مشخص در حمایت از صنعت بزرگ خودرو و رها ساختن آنها که با کاهش تولید کیفیت مواجه شده است،‌ عدم جذب یارانه صنعت،‌ بی‌توجهی به مشکلات تولید کنندگان،‌ دستور مستقیم به واردات کالاهای غیرضروری، عدم همکاری و اقدام جهت واردات کالاهای استراتژیک و دانش فنی،‌ عدم حمایت از صاحبان اندیشه‌های صنعتی و بی‌توجهی‌های دیگر نمونه‌ بارز و روشنی بر این امر است.

وی افزود: آیا بر ما نمایندگان مجلس که گله‌مندی و عدم رضایت صریح مقام معظم رهبری از بی‌توجهی برخی از مسئولین به اقتصاد مقاومتی را می‌شنویم تکلیفی برای خود به منظور برخورد،‌ سؤال و استیضاح وزیر صنعت ایجاد نمی‌کند گرچه وزارتخانه‌های کشاورزی و نیرو با عملکرد نامطلوب و غیرمفیدشان در این جرم نابخشودنی سهیم هستند و باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: ایجاد اشتغال مولد با راهنمایی درست جویندگان کار،‌ حمایت عملی از آنان آموزش، کمک در بازاریابی محصولات تولیدی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت از وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،‌ بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مرتبط است ولی با کمال تأسف باید بگویم در این راه نه برنامه‌ای دارند و نه اقدام عملی انجام دادند.

پورمختار خاطر نشان کرد: عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی تأسف آور است. این صندوق به بنگاه اقتصادی با خالی کردن جیب کشاورزان مظلوم تبدیل شده است عملکرد بسیار نامطلوب آن در سنوات گذشته مورد بی‌اعتمادی کشاورزان و سرخوردگی آنان شده و لذا باعث کاهش میزان کشت و بیمه شده و آنان را به خاک سیاه نشانده است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواهان رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

ارسال نظرات