آیت‌الله حائری شیرازی در دوره خط امام:

نسل‌کشی امروز در حوزه فرهنگی رخ می‌دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه نسل‌کشی امروز توسط استکبار در حوزه فرهنگی است، گفت: استکبار کسانی که حاوی فرهنگ باشند را حذف و کسانی که قابل استحاله باشند را جذب می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۷۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در دوره خط امام که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد پیرامون مسائل فرهنگی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به برنامه استکبار برای نسل‌کشی در حوزه فرهنگی گفت: امروز نسل‌کشی این گونه نیست که بگوییم چون طرف آسیایی یا ایرانی است آن را می‌کشند بلکه نسل‌کشی امروز در حوزه فرهنگی است.

آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید بر این نکته که جنگ امروز جنگ فرهنگی است گفت: امروز دختر و پسر فرهنگی غیر از دختر و پسر نژادی است. استکبار به دختر می‌گوید نسل‌پذیر و به پسر می‌گوید حاوی نسل. از این جهت دختر را حفظ می‌کند چرا که قابل استحاله است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای استکبار در جنگ فرهنگی کسانی که قابلیت استحاله شدن را دارند نقش دختر را دارند.

وی با اشاره به سیاست استکبار در جذب افراد استحاله‌پذیر گفت: طبق منطق استکبار هر کسی حاوی فرهنگ باشد محکوم به حذف است و هر کسی قابل استحاله باشد و فرهنگ استکبار را بپذیرد جذب می‌شود و در این حوزه دیگر دختر و پسر معنا ندارد.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه استکبار و آمریکا این سیاست را تنها با ایران انجام نمی‌دهند، گفت: آمریکایی‌ها همین کار را با القاعده، طالبان و داعش هم انجام می‌دهند. می‌گوید طرف قابل خرید نیست به همین خاطر آن را حذف می‌کنند تا بتوانند آن عده از طالبان را که اجیرشدنی هستند، جذب آنان شوند.

وی با بیان اینکه اگر ما نیز رگه‌هایی از استحاله‌پذیری نشان دهیم استکبار برای استحاله ما نیز سرمایه‌گذاری می‌کند گفت: ممکن است ابتدا زاویه کمی با انقلابی‌ها داشته باشیم اما هرچه زمان می‌گذرد این فاصله بیشتر می‌شود و استکبار بر روی این زاویه‌ها حساب باز کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: فتنه 88 نیز یکی از مقاطعی بود که بعضی‌ها زاویه پیدا کردند.

آیت‌‌الله حائری شیرازی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: گاهی انسان نه قدرت تحقیق دارد و نه تواضع تقلید که این وضعیت کار دست انسان می‌دهد و مشکل دوره غیبت نیز همین است. از اینکه نه قدرت تعقل امر الهی را داریم و نه از اولیای او پذیرش می‌کنیم.

وی افزود: تا زمانی که ما چنین هستیم غیبت امام عصر ادامه پیدا می‌کند. مسئله برگشتن امام زمان نیست بلکه برگشتن انسان است وگرنه اگر انسان برنگردد برگشتن امام زمان دردی را دوا نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به دانشجویان گفت: کارهای اقتصادی و جهادی شما در حوزه سازندگی کارهای رومیزی است. کار اصلی شما فرهنگی است. شما باید کار فرهنگی انجام دهید. حال شاید گاهی با پوشش کار اقتصادی صورت گیرد.

آیت‌الله حائری شیرازی تصریح کرد: اساس کار فرهنگی این است که مردم را به گونه‌ای تربیت کنیم که هم به تعقل نزدیک شوند و هم تعقل را به وسیله تعهد پوشش دهند. اگر تعبد بدون تعقل باشد تعقل عوضی به دست می‌آوریم و این مصیبتی بدتر است. داعش تعبد منهای تعقل دارد که به اینجا رسیده است.

وی با بیان اینکه داعش تجلی اسلام و قرآن منهای اهل بیت است گفت: اگر از همین قرآن  اهل بیت را بگیریم داعش به وجود می‌آید. داعش آمده است تا قرآن منهای اهل بیت را به جایی برساند که دیگران برای فرار از آن ناچار شوند به اهل بیت نزدیک شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براین موضوع که امام زمان به عنوان یک جریان تحمیلی ظهور نخواهد کرد گفت: ما ورود امام خمینی به کشور را دیدیم که با چه استقبالی همراه بود. استقبال از ظهور امام زمان نیز هم این گونه است.

آیت‌الله حائری شیرازی خطاب به دانشجویان تصریح کرد: قدرت تحقیق و تواضع تقلید را در خود پیش ببرید. در آنچه می‌دانید محقق باشید و در آنچه از عقل شما افزون‌تر است تسلیم خدا باشید و این دو را به عنوان اساس کار فرهنگی‌تان پیش ببرید.

وی در پایان با اشاره به آیه «اشدا علی الکفار و رحماء بینهم» ما اشدا الکفار را در 8 سال جنگ تحمیلی و در تسخیر لانه جاسوسی مشاهده کردیم و امروز باید در پشت جبهه‌ها رحماء بینهم باشیم. باید همدلی و همزبانی را عملی کنیم و تمام کسانی که رهبری را قبول دارند باید بینشان الفت و همدلی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار