پیام آیت‌الله نوری همدانی به جبهه جهادی منتظران خورشید
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: لازم است با بیداری و سعی و همت، مردم متعهد ایران مخصوصاً جوانان عزیز، دانش پژوهان و مجاهدان اسلام به فکر تجدید حیات اسلامی با همان وسعت و عظمتی که داشته است بیفتند.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۷۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی برگزاری اردوی خدمت رسانی و سازندگی جبهه جهادی منتظران خورشید به روستاهای ایلیخ بولاغی- نعمت آباد- عباس آباد و انجیرلی از بخش مرکزی استان قم که با فعالیت 140 نفر از جامعه پزشکی، جامعه قرآنی، اساتید، دانشجویان، ورزشکاران و هنرمندان جهادگر در عرصه های پزشکی، آموزشی، فرهنگی، هنری، عمرانی و ورزشی برگزار می‌شود، آیت الله حسین نوری همدانی پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیت به آن جبهه محترم که به عنوان اردوهای جهادی مشغول خدمت گزاری می باشند.

با مطالعه منابع معارف اسلامی یعنی قرآن مجید و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) این موضوع روشن می‌شود که هدف اسلام ساختن یک امت ممتاز و مقتدر و شرافتمند است. به عبارت دیگر ساختن «مدینه فاضله اسلام» یا بگوییم
«مدینه سعادت» است.

برای این منظور آیه‌ای از قرآن حکیم، امت اسلامی را با عبارت «کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تومنون بالله» شما جامعه مسلمان به دلیل این که امر به معروف و نهی ازمنکر می کنید و به خداوند ایمان دارید بهترین امت های جهان هستند، معرفی می‌نماید.

و نیز آیه‌ای با عبارت: «و کذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس» ما شما امت اسلامی را معتدل و به دور از افراط و تفریط قرار دادیم تا اسوه و الگو برای جهانیان باشید، بیان می کند و در این رابطه آیات قرآنی و احادیث اسلامی این خصایص و امتیازات را برای جامعه اسلامی «یا مدینه سعادت» به این ترتیب شرح می‌دهد:

جامعه‌ای که همه افراد آن مرد و زن و پیر و جوان با سواد هستند و در میان آنها دانشمندانی که به اوج علم و دانش رسیده و علمایی که قله های علم و کمال را فتح کرده‌اند، فراوان است.

جامعه‌ای که جهادگرانش در صفوف محکمی مانند پایه های پولادین برای جهاد در راه خدا صف کشیده‌اند و از جهت تجهیزات رزمی و آخرین اطلاعات علمی و فنی و قدرت دفاعی در حدی هستند که در دل دشمنان اسلام رعب و هراس ایجاد کرده اند و در هر مرحله از مراحل پیشرفت خود، گام جدیدی در راه تحکیم اسلام و ارزش های اسلامی برداشته‌اند. به علاوه با این اوصاف نیز شناخته می‌شوند: «التائبون العابدون الحامدون السائحون الراکعون الساجدون الامرون بالمعروف والناهون عن المنکر و الحافظون لحدود الله بشر المومنین »

سپاهی و بسیجی و ارتش جهادگری که توبه کنندگان و عبادت کنندگان و خدا را حمد گویان و به سوی میدان های نبرد حرکت کنندگان، انجام دهندگان رکوع و سجود و امر کنندگان به معروف و نهی کنندگان از منکر و محافظین حدود الهی هستند.

که بشارت باد به چنین مجاهدان از جانب خداوند بزرگ. ملتی که همه مردان و زنان به حکم انمّا المومنون اخوه، برادران و خواهران هم هستند ور محیط صفا و صمیمیت زندگی می کنند و از حیات طیبه برخوردار هستند.

امتی که همه یک دل و یک جهت در سایه وحدت و اتحاد مانند اعضای یک تن هماهنگ و با یکدیگر مهربان و در برابر کافران مقاوم شدیدند. یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم می باشند.

جامعه ای استکبار ستیز و سلطه ناپذیر که ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا را نصب العین خود قرار داده اند و عزت و عظمت خود را با مفاد آیه «ولله العزه ولرسوله و للمومنین» به جهانیان ارائه می کنند.

جامعه‌ای که این امتیاز مخصوص و بزرگ را دارد که زمامدار و سرپرستش حضرت پیغمبر خدا (ص) و حضرات ائمه معصومین (علیهم السلام) و یا جانشین امام معصوم است.

جامعه ای که از لحاظ عقل و فرهنگ در سطحی هستند که همه حرف‌ها را می شنوند ولی قدرت انتخاب بهترین حرفها را دارند فیتّبعون احسنه هستند. ملتی مستقل و سربلند که هرگز گرایش به کفار و سلطه پذیری در آن نه از جهت فرهنگی و نه از جهت سیاسی و اجتماعی دیده نمی شود.

جامعه‌ای که در آن نه فقر مالی وجود دارد و نه فقر فرهنگی، ملتی که بنیان خانواده‌های آن بر اساس تقوا پی‌ریزی شده و حضور اجتماعی زنان و مردان تنها به منظور کمک به یکدیگر است و با مساعدت یکدیگر جامعه‌ای مترقی و متکامل می‌سازند.

امتی که اقتصاد آن براساس خود کفایی و تامین رفاه برای همه افراد پی‌ریزی شده است.

جامعه‌ای که به نور صداقت و امانت و قانونمندی و قضاوت به حق و عدالت روشن است و در آن نشانه‌ای از تیرگی‌هایی که رشوه و ربا و احتکار و تخلف به وجود می‌آورد اصلا به چشم نمی‌خورد.

ملتی که امنیت فکری و مالی و حیثیتی در آن کاملاً برقرار است.

ملتی که فرمان «خذوا حذرکم» را به کار بسته و آمادگی فکری و روحی و رزمی و اقتصادی در برابر دشمن را سرلوحه خود قرار داده اند.

جامعه ای که همه افراد آن به یکدیگر با نظر احترام می نگرند و حقوق یکدیگر را مراعات می کنند و هرگز به غیبت و اهانت و اذیت یکدیگر نمی پردازند.

اینها که ذکر شد امتیازات مثبت این مدینه فاضله است و اما امتیازات منفی آن به این شرح است که این گروه‌هایی که ذکر می‌شوند در آن، جا ندارند:

1. مُترَفین (افراد عیاش و اشرافی و خودکامه)

2. مستکبرین (طاغوت های سیاسی )

3. ظالمین

4. خائنین

5. متکاثرین (طاغوت های اقتصادی )

دین اسلام با ساختن چنین تمدنی و با ایجاد چنین مدینه فاضله‌ای در روزی که جهل و ظلم و انحطاط سراسر جهان را فرا گرفته بود طلوع کرد و با نور وجود خود جهانیان را از ظلمات و تیرگی ها نجات داد.

شما برای شاهد این گفتار به عرصه تمام علوم مفید اگر مراجعه کنید خواهید دید که اصطلاحات این علوم همه عربی بوده است و این مطلب نیز معلوم است که زبان عربی زبان اسلام و قرآن است و همه می دانند که اروپا و آمریکا جنبه‌های مثبت تمدن خود را از اسلام گرفته و مدیون اسلام هستند.

متاسفانه بعدها در نتیجه حکومت های نالایقی که در کشور های اسلامی زمام امور مسلمانان را به دست گرفته و عملکرد آن ها استبداد و استعمار را به دنبال کشید، انحطاط و عقب ماندگی به وجود آمد.

و اکنون که الحمدلله تعالی انقلاب شکوهمند اسلامی که با دست توانای امام خمینی (ره) به وجود آمده و تحولی در سطح جهان به وجود آورده است؛ لازم است با بیداری و سعی و همت، مردم متعهد ایران مخصوصاً جوانان عزیز، دانش پژوهان و مجاهدان اسلام به فکر تجدید حیات اسلامی با همان وسعت و عظمتی که داشته است بیفتند و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء آماده کنند.

در پایان از همه عزیزانی که در این کار مجاهدانه تلاش می کنند و به عنوان اردوهای جهادی مشغول خدمت به مردم مخصوصاً مناطق محروم هستند تشکر می کنم که بهترین و بالاترین اجر و ثواب را نثار خود نموده‌اند و موفقیت روز افزون همگان را از درگاه خداوند متعال مساُلت می‌نمایم.

ارسال نظرات