فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: دشمن موفق به فتح برخی از سنگر های فرهنگی کشورمان شده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۸۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، مرتضی کشکولی در مراسم افتتاحیه کتابفروشی و انتشارات ستارگان استان لرستان در خرم آباد گفت: دشمن موفق به فتح برخی از سنگر های فرهنگی کشورمان در حوزه های سینما، هنر و سبک زندگی شده است.

وی با بیان اینکه فتح برخی از سنگرهای فرهنگی کشورمان توسط دشمن در حالی است که آنها در تقابل اقتصادی، نظامی و امنیتی با ما شکست خورده اند و به شکست خد نیز اعتراف کرده اند افزود: در عرصه فرهنگی به طور کامل در برابر دشمن شکست نخورده ایم و با این حال ضرورت دارد که در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی تلاش کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یکی از رسالت های سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی  و نظامی دانست و گفت: همانگونه که سپاه با تشکیل قرارگاه بسیج سازندگی در رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن موفق عمل کرده است در جنگ فرهنگی نیز باید سازوکاری اندیشیده شود تا در این عرصه نیز دشمن را ناکام بگذاریم.

کشکولی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ما پایانی ندارد و از جنگ با ما دست برنخواهد داشت؛ از این ر ضرورت دارد که در پاسداری از انقلاب اسلامی هیچ گونه خلائی نداشته باشیم ادامه داد: جنگ آنها با ما بر سر مساله هسته ای نیست بلکه بر سر دین ما است؛ بنابراین مادامی که از دینمان دست نکشیم آنها نیز از دشمنی با ما دست نمی کشند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا پس از 11 سپتامبر 9 جنگ راهبردی را در منطقه به راه انداخته است که هدف همه آنها ایران بوده است تصریح کرد: اگر چه آنها در تمام این جنگ ها شکست خورده اند؛ اما جنگ آنها با ما یک جنگ دائمی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه آمریکا پس از شکست در جنگ های نظامی به جنگ اقتصادی و فرهنگی با کشورمان رو آورده است اظهار کرد: همین که آمریکاییها از سر استیصال تن به مذاکرات هسته ای دادند این بیانگر این است که آنها در جنگ اقتصادی نیز شکست خورده اند.

کشکولی ادامه داد: اگر توافق هسته ای را به عنوان یک فرآیند ببینیم نتیجه آن هر چه باشد پیروز آن ملت ایران هستند؛ اگر چه با نگاه اسلایدی به این توافق در برخی اسلایدها ناکامی هایی داشته ایم.

وی به تلاش های آمریکا برای ایجاد دودستگی در کشورمان با استفاده از مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: تلاش های آمریکا برای ایجاد این دو دستگی در قالب طرفداران و مخالفان رابطه با آمریکا، طرفداران سازش و مقاومت در جامعه نمود یافت؛ اما با نامگذاری امسال به نام سال همدلی و همزبانی این توطئه خنثی شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه به خلاء یک کتاب فروشی ایدئولوژیک در استان لرستان اشاره کرد و گفت: کتافروشی ستارگان آسمان به عنوان یک کتابفروشی ایدئولوژیک و نه سکولار این خلاء را پر می کند.

کشکولی تصریح کرد: در قالب این کتابخانه که متعلق به همه مردم است به دنبال اشاعه مبانی انقلاب اسلامی هستیم.

 وی عدم دسترسی آسان و همچنین پرهزینه بودن خرید کتاب را از عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در استان لرستان دانست و اضافه کرد: امیدواریم که با راه اندازی کتابفروشی ستارگان آسمان این مشکلات رفع شوند.
ارسال نظرات