روستاییان مناطق محروم کشور در برابر خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی و طوفان بیمه می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۰۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بنیاد برکت، مسعود سعادت، مدیرعامل شرکت خدمات بیمه برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به وقوع طوفان و بارش‌های سیل آسا در روزهای اخیر در استان‌های مختلف کشور که در مناطق روستایی خسارات و تلفات بسیاری برجای گذاشته است، گفت:  از آنجا که شرکت‌های بیمه ای کمتر حاضر به فعالیت منظم در مناطق محروم هستند ، بنیاد برکت اقدام به طراحی بسته های مختلف حمایتی بیمه برای روستاییان این مناطق به منظور جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی کرده است که از طریق آن، خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله، آتش سوزی، انفجار، برخورد صاعقه، طوفان و حتی ترکیدگی لوله های آب و ضایعات ناشی از بارش برف و باران را می توان جبران کرد .

وی تصریح کرد که با اجرای طرح بیمه برکت و تحت پوشش قرارگرفتن روستاییان در مناطق تحت پوشش تاکنون امنیت خاطر برای بیش از 150 هزار نفر از ساکنان این مناطق در برابر حوادث و بلایای طبیعی ایجاد شده است.

سعادت ابراز امیدواری کرد، این اقدام موجب ارتقای فرهنگ بیمه در کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم به ویژه در روستاهای مناطق محروم کشور شود.

تامین معاش سرپرست خانوار پس از وقوع حادثه به مدت 3 ماه

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه برکت با تشریح جزییات بیمه روستاییان در مناطق هدف اظهارداشت: در یکی از بسته های بیمه ای مذکور برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی، ارزش ساختمان، ارزش اثاثیه منزل روستایی و ارزش ابزار آلات کشاورزی به صورت جداگانه برآورد شده و بر اساس آن ، جبران خسارت  صورت  می گیرد.

سعادت افزود: علاوه بر آن،  شرکت بیمه ، هزینه های پزشکی مصدومان در اثر حادثه و نیز هزینه اسکان موقت را در اختیار بیمه‌گذار روستایی و اعضای خانواده وی قرار می‌دهد.

 وی تصریح کرد: بر اساس بسته بیمه ای برکت ، چنانچه در اثر حوادث تحت پوشش ( وقوع آتش سوزی و انفجار) به همسایگان  فرد بیمه گذار هم خسارتی وارد شود، شرکت بیمه ، آن را جبران می کند.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه برکت گفت که این شرکت همچنین برای کمک به تامین معاش سرپرست خانوار روستایی، به مدت 3 ماه پس از وقوع حوادث یا بلایای  طبیعی، مبالغی را به وی پرداخت می کند.

سعادت توضیح داد: در قالب طرح بیمه جبران خسارات بلایای طبیعی در مناطق محروم روستایی، هزینه اسکان موقت بیمه گذار نیز تامین می شود ، به نحوی که  بیمه شدگان می توانند تا زمان بازسازی واحد مسکونی تخریب شده، از محل دریافت خسارت بیمه در جای دیگری برای خود و خانواده  سرپناه موقت تهیه کنند.

وی افزود: همچنین علاوه بر جبران خسارات وارده به ماشین آلات کشاورزی، خسارات وارده به محصولات باغی و کشاورزی که در انبار محل زندگی فرد روستایی بیمه گذار بوده است، پرداخت می شود.

سعادت با بیان اینکه هزینه پاکسازی محل وقوع حادثه نیز از سوی شرکت بیمه به فرد بیمه گذار داده می شود، گفت:  شرکت بیمه در مجموع بین30 تا 75 میلیون تومان ارزش خسارات بلایای طبیعی در مناطق محروم روستایی را به هر بیمه گذار پرداخت می کند.

وی سهمی را که روستاییان مناطق محروم باید به عنوان حق بیمه خود برای بهره گیری از مزایای آن پرداخت کنند، سالانه حداقل 25 و حداکثر  75 هزار تومان بیان کرد.

پوشش بیمه 60 روستای جدید در مناطق محروم

مدیرعامل شرکت  خدمات بیمه برکت در باره مناطقی که تحت پوشش بیمه روستایی  قرار دارند، گفت که این شرکت ، هم اکنون در مناطق روستایی محروم 15 استان کشور از جمله  استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، لرستان و مرکزی خدمات خود را ارائه می کند .

سعادت افزود: در حال حاضر، 150 هزار روستایی در مناطق محروم 15 استان مذکور تحت پوشش بیمه برکت هستند و با توسعه این طرح و تحت پوشش قرارگرفتن حدود 60 روستای جدید در استانهای مذکور پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال از مرز 200 هزار نفر بگذرد.

وی با بیان اینکه بیمه برکت برای پوشش بیمه ای خودروهای روستایی تا سقف 70 درصد تخفیف به بیمه گذاران روستایی می دهد، خاطرنشان کرد: با ارایه اینگونه تسهیلات ، در حال حاضر، درصد بالایی از خودروهای بیمه نشده روستاییان  تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته است .

بنیاد برکت در سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با رهنمودهای مقام  معظم رهبری ( مدظله العالی)، با هدف ارایه خدمات اجتماعی، توسعه و توانمندسازی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور و ارتقای سلامت جامعه تشکیل شد و هم اکنون در زمینه توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در مناطق یادشده، توسعه فضاهای آموزشی از طریق تاسیس مدارس برکت در روستاها، افزایش دسترسی آحاد جامعه بویژه مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه خدمات زیربنایی و فرهنگی در این مناطق، توسعه خدمات مالی (بانکی و بیمه) در مناطق محروم و توسعه محصولات راهبردی دارویی با تاکید بر فناوریهای نوین فعالیت می کند.

ارسال نظرات