در پایان معاملات آخرین روز هفته بورس تهران روی داد
بازار سهام در حالی کار خود را در آخرین روز معاملاتی تیر ماه به پایان برد که نماگرهای بورس نشان دهنده معاملات کم حجم در بازار بی‌رونق بود. بازاری که هنوز نمی‌داند در روزهای آینده روند حرکتی قیمت‌ها بر اساس کدام تحلیل می‌تواند نوسان کند.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۰۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 31 تیر ماه 94، با افت 406 واحدی به رقم 67 هزار و 644 واحد رسید. شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با 165 واحد کاهش عدد 27 هزار و 56 واحد را برای خود ثبت کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور در پایان معاملات امروز با ریزش 584 واحدی عدد 77 هزار و 90 واحد را تجربه کرد و شاخص بازار اول نیز با 273 واحد افت عدد 48 هزار و 474 واحد را ثبت کرد.

شاخص بازار دوم اما با کاهش 959 واحدی رقم 141 هزار و 627 واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز با کاهش 2 واحدی عدد 803 واحد را برای خود  ثبت کرد.

بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات روز جاری به اندکی بیش از 76 میلیارد و 541 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 396 میلیون و 758 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 33 هزار و 671 نوبت خرید و فروش بود.

در معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت ج.ا.ا با 94 واحد، ایران خودرو با 79 واحد و تاپیکو با 35 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در عین حال سه نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 47 واحد و پتروشیمی فن‌آوران و موتوژن هر کدام به میزان 4 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات امروز ناظر بازار سهام اقدام به بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه، ایرکاپارت صنعت، ایران تایر، کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم، سازه پویش،‌ایران خودرو، بیسکویت گرجی، گروه تولیدی مهرام، نوش مازندران، جام دارو، معادن بافق، کاشی تک سرام، آبسال، بانک خاورمیانه، لنت ترمز ایران، قند نیشابور، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، تدبیرگران فارس خوزستان، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، پتروشیمی امیرکبیر کرد و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های حمل و نقل توکا، سیمان آرتا اردبیل، کربن ایران، ایران مرقام، کیوان، بیمه میهن، کنترل خوردگی تکین کو، شرکت کابل البرز و مهندسی صنایع روان‌فن‌آور بازگشایی شدند.

در معاملات امروز همچنین تاپیکو در نماد پتروشیمی فن‌آوران تعداد 500 هزار سهم را به مجموعه گروه سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد واگذار کرد.

همچنین در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین ، تعداد 7 میلیون سهم از کد حقوقی شرکت، کد به کد شد.

به گزارش فارس، معاملات امروز سهام همچنان در مدار ابهام و سردرگمی به سر برد معاملات کم حجم و بی‌رونق که طی سه روز کاری این هفته رقم خورد بیشتر در مدار اصلاح پرتفوی (سبد دارایی‌ها) و نیز ارزیابی اخبار پیرامونی بازار می‌چرخید.

با وجود آنکه اغلب شرکت‌ها و صنایع بورسی طی دیروز و امروز شاهد برگزاری مجامع عادی سالیانه سهامداران خود هستند به نظر می‌رسد، با آغاز معاملات بازار سهام در هفته آینده جریان شفاف و قابل اتکایی بتوان برای مدار حرکتی نماگرهای بورس ترسیم کرد.

بازار اگرچه همچنان با مانور فروشندگان کم ریسک مواجه شده، اما کلیت معاملات بازار با توجه به حاکم شدن برخی ابهام‌های کلان تاثیرگذار بر سودآوری شرکت‌های پیشرو؛ روی پاشنه نوسان‌گیران حرفه‌ای می‌چرخد.

در آخرین روز معاملاتی این هفته اگرچه بازار گردانی محدود برخی حقوقی‌ها به چشم می‌رسید، اما شکل‌گیری صف فروش سهام در برخی نمادهای پیشرو بازار از جمله خودرویی‌ها با وجود انتشار خبرهای مثبت تاثیر گذار بر این صنعت بورسی جالب توجه بود.

اغلب معامله گران حرفه‌ای بازار سهام ترجیح می دهند در شرایط کنونی بازار با تکیه بر استراتژی کوتاه مدت به دنبال کسب سود در خرید های و فروش های پله ای باشند.

به نظر می‌رسد از هفته آینده همزمان با انتشار تدریجی گزارش‌ عملکردی سه ماهه حسابرسی نشده  امسال برخی شرکت‌ها و همچنین مشخص شدن میزان سود تقسیمی مجامع آنها روند متعادل و آرامی در بازار شکل‌گیرد.

روندی که به نظر می‌رسد برای خروج از سکون فعلی، نیازمند اعتماد و اطمینان از ابهام ها و خبرهای پیرامونی در کنار اراده جدی متولیان بزرگ بازار سرمایه در نحوه رویکرد آنها به بازار سهام است.

ارسال نظرات