خبرهای داغ:
شاه امیریان
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به استاندار فارس؛
خبرگزاری بسیج: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس در نامه ای خطاب به استاندار فارس اعلام کرد: استاندار جدید فارس منادی وحدت، اهل مشورت و پرچمدار همدلی و همگرایی و هم زبانی در استان باشد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۳۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس در نامه ای خطاب به استاندار فارس اعلام کرد: استاندار جدید فارس منادی وحدت، اهل مشورت وپرچمدار همدلی و همگرایی و هم زبانی در استان باشد.

متن کامل نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس به استاندار جدید این استان به شرح ذیل است:

بسمه تعالي

انتصاب مهندس سید محمدعلی افشانی را به عنوان استاندار فارسصميمانه به ايشان تبريك مي گوييم؛دانشجویانبعنوان خواستگاه مطالبات مردمی، بر خود لازم می دانیم نکاتی چند که ناظر بر وضعیت سياسي، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادي استان است را خدمت استاندار محترم یادآور شویم تا به شکلی شایسته در ترسیم خطوط تصمیم گیری ها و ایجاد رویه های نو به کار آید:

1-استاندار جديد فارس در این برهه حساس از زمان ، وصایای جاودانه حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای( مدظله العالي) را نقشه راه تداوم انقلاب اسلامی دانسته و بر اساس فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب؛ عزت، حکمت و مصلحت را آیینه راه خدمت خود به ملت قرار دهدو عشق و تبعیتش به ولایت فقیه زبانزد خاص و عام باشد؛ خط امام (ره) و رهبری را صراط مستقیم و راهنمای خود در قول و عمل بداند ؛مهندس افشانی باید افتخارش خادمی سومین حرم اهل بیت (ع) و میزبانی بیش از 15000 شهید این استان باشدزیرا که تقدیم 15000 شهید استان فارس به نظام؛ نشانه محکمی برای پیوند مردم فارس با ولایت فقیه است. لذا استاندار فارس در انتصاب مدیران استان معیار ها و ملاک های اساسی همچون التزام عملی به ولایت فقیه و مواضع و عملکرد روشن و صریحنسبت به فتنه ۸۸؛را مدنظر داشته باشد، چراکه مردم فارس افرادی را که ذره‌ای با آرمان‌های انقلاب زاویه داشته باشند رانمی‌پذیرند.

2-استاندار محترم؛ راهنمایی ها و توصیه های نماینده ولی فقیه در استان رانصب العین و چراغ راه عملکرد خود بویژه در انتصاب هاو چینش ها قرار دهد و با نماینده‌ رهبر معظم انقلاب در استان هماهنگی کامل داشته باشد وما دانشجویان استان فارس با رصد کامل عزل و نصب های آینده در استانبهجناب آقای افشانیتوصیه می کنیمدر انتصاب مدیران استان و بر اساس اصل شایسته سالاری عمل کرده و انگیزه های سیاسی و جناحی را با سرنوشت مردم استان گره نزند.

3- بدون شك استان فارس با توجه به مركزیت سومين حرم اهل بيت(ع) و ظرفيت هاي بي بديل در زمينه هاي فرهنگي، تاریخی ؛صنعتي، كشاورزي ، هنري، گردشگري و...از قطب های بزرگ کشور بشمارمی آید ؛ لذا یکی از خواسته های اصلی مردم از مهندس افشانی، برنامه مشخص و مدون برای توسعه و شکوفایی استان بوده که مطالبه به حقی است و استاندار فارس که اولویت های استان در امر توسعه را به گونه ای تعیین نماید که مبنای حرکت اصولی همه مدیران در سطئح مختلف باشد. بدون شک دانشجویان استان این مطالبه را همواره پیگیری خواهند کرد تا مدیران از ریل اصلی توسعه خارج نشوند. از آنجایی کهمشکلات استان فارس پیچیده و بزرگ هستندانتظار می رود نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان؛ واقعیات را درک کند وبا یک خرد جمعی و هم اندیشی با صاحب نظران و همه ی افکار و اندیشه ها قدمی برای حل مشکلات بردارد و در این راستا استاندار محترم در راستای همدلی و هم زبانیاز همه نیروهای سیاسی غیر همفکر و سلایق متفاوت و حتی مخالف برای رشد و ارتقاء و پیشرفت همه جانبه فارس بهره ببردو فارغ از تمام هياهوهاي سیاسی به رفع مشكلات مردم بپردازد.

4- بی تردید حل مشکلات اساسی این استان در حوزه بیکاری، کم آبی و ... در گرو استفاده از فرصت ها و ظرفیت های مورد اشاره و البته توجه جدی به نخبگان در تمامی عرصه ها به ویژه نخبگان دانشگاهی است که در واقع افسران پیشقدم برای توسعه فارس در تمامی بخش ها به شمار می روند و قطعا درخشش استان در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، حاصل این نگاه راهبردی و عمیق است. برقراری ارتباط صحیح صنعت با دانشگاه و استفاده موثر از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی در این حوزه میتواند راهگشای بسیار خوبی در حل مسائل و مشکلات استان باشد.

5- ایجاد فرصتی که بتوان در جهت تعالی و توسعه پایدار استان گامهای مفید و موثري برداشت از ضرورت های اجتناب ناپذیر امروز استان است؛ به همین منظور پیشنهاد میشود" شورای راهبردی پیشرفت و عدالت استان" با مشارکت اصحاب فکرو اندیشه که شناخت عمیقی ازتهدیدها؛ آسیبها و چالش های موجود در استان را دارند، با تأکید بر مراجعه به افکار عمومی و نیازهای بحق مردمی، در تکامل و تعالی استان تشکیل شود. بهره گیری از نقدها و نظرهای سازنده، کارشناسی و دلسوزانه ایشان درزمینه های مختلف مي تواند كارگشا باشد.

6-قطعا استانداری می تواند در اداره این استان موفق باشد ، که در عین نداشتن تعلقات جناحی، بتواند همه گروه ها و جریانات را در زیر چتر عدالت، تدبیر و امید با چاشنی اعتدال جمع کند که این مهم نیازمند آن است که استاندار برای رسیدن به این مسئولیت وامدار و بدهکار هیچ جریانی نباشد و در این راستا مهندس افشانی نه بدهکار گروه های سیاسی، بلکه باید بدهکار مردمی باشد که مطالبات جدی از مسئولان و دولت دارند. این انتظار از استاندار دولت تدبیر و امید وجود دارد که با قاطعیت پدرخوانده ها، ناشایستگان و دلالان سیاسی را طرد کند.

7- استاندار جدید فارس بایدمنادی وحدت؛ اهل مشورت وپرچمدار همدلی و همگرایی و هم زبانی در استان باشد تا مسیر تحقق برنامه ها و پاسخگویی به مطالبات مردم در استان فارس هموار گردد. نباید اجازه داد اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها مانعی در راه خدمت به مردم و حرکت به سمت توسعه استان ایجاد کند.لذا با نمایندگان خبرگان رهبری؛ حوزه های علمیه، مجمع نمایندگان، دانشگاه؛ اقشار مختلف بسیج ؛ کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های دانشجویی، رسانه‌ها و ... تعامل مناسب و موثر برقرار گردیده و انتظار می رود در تعامل با تشکل های دانشجویی به همه تشکل ها با سلایق متفاوت بصورت یکسان توجه گردد.

ما دانشجویان بسیجی استان فارس ،با حمایت معقولانه، نقد عالمانه، عادلانه و دلسوزانه و بدون هیچگونه حب و بغض، با رصد نقاط قوت، ضعف و عملکردها، در تمامی حوزه ها رامد نظر قرار داده و برای پیشرفت فارس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و از آنجایی که دغدغه ی همه دانشجویان پیشرفت و تعالی استان است؛ اولویت ما این است که به منظور حرکت به سمت توسعه پایدار استان دیدگاه های کارشناسی شده در حوزه های مختلف را به استاندار ارائه نمائیمودر این زمینه ضمن اعلام آمادگی خود برای تعامل و همکاری، صمیمانه از حضرتعالی دعوت می کنیم جلسه هم اندیشی با همه تشکل های دانشجویی برگزار گردد.

در پایان امیدواریم با تدبیر، درایت، سعه صدر، نقد پذیری و مشورت پذیری استاندار جدید از یکسو و حمایت همدلانه همه ی گروه های سیاسی اجتماعی؛ نخبگان و بویژه مردم ولایتمدار استان فارس از سوی دیگر بتوانیم فارس را همچنان در قله نگه داشتهو با استفاده از ظرفيت هاي عظيم انساني، تاريخي، فرهنگي، اقتصاديدر فارس، اين استان بتواند به جايگاه واقعي خود دست یابد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها