در جامعه این فرهنگ غلط جا افتاده که مرد باید کارمند باشد و اگر کارمند است, آدم خوبی بوده فرقی ندارد شغل چیست هنرمند است یا آهنگر و یا شغل آزاد دارد مهم آن است که لقمه حلال را بر سرسفره خانوده اش ببرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۳۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷




 

خبرگزاری بسیج مازندران، آیت الله علی معلمی اظهار داشت: امر ازدواج را خداوند رحمان برای آرامش بندگان خود ترتیب داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از روند افزایشی جوانان در آستانه ازدواج در جامعه، گفت: خانواده‌ها از تشریفات زائد در ازدواج جوانان بکاهند.

 

وی افزود: ازدواج  سنت  رسول خدا بوده  پیامبر اکرم فرمودند هرکس از سنت بنده روی گردان  شود از من و امت من نیست.

 

به گفته معلمی، به برکت ازدواج خداوند به بندگانش نگاه ویژه و مرحمت خاص خواهد کرد و با ازدواج برکتی در زندگی زوجین به وجود می‌آورد زیرا خداوند رحمان روزی بندگانش را تضمین کرده  است.

 

معلمی گفت: اصلا توجیه  شرعی ندارد به بهانه  بیکاری و یا مشکل مالی ازدواج را به تاخیر بیندازیم.

 

وی افزود: البته هیچ کس حق ندارد, بیکار بماند و باید برای کار تلاش کرد که در این زمینه کار نیز باید شریف و آبرومند باشد, زیرا کار درست و حلال, موجب عزت و کرامت  انسان می‌شود.

 

به گفته وی, متاسفانه در جامعه این فرهنگ غلط جا افتاده که  مرد باید کارمند باشد و اگر کارمند است,  آدم خوبی بوده چرا که همه انسان‌ها شریف هستند و نباید به دنبال موقعیت مالی باشیم؛ فرقی ندارد شغل چیست هنرمند است  یا آهنگر و یا شغل آزاد دارد مهم آن است که لقمه  حلال را بر سرسفره خانوده اش ببرد.

 

  معلمی گفت: اگر در مسیر ازدواج سخت گیری باشد, خداوند توفیقات را از آن جامعه و خانواده سلب می‌کند.

 

امام جمعه قائم‌شهر افزود: فردی که به سن بلوغ جسمی رسید و از لحاظ عقلی و روحی آماده باشد, می‌تواند برای دوری از گناه  ازدواج کند.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌های متدین به امر ازدواج عنایت ویژه ای داشته باشند, افزود: اگر جوانی شرایط ازدواج را داشته باشد, پدرو مادر اقدامی نکنند و این جوان به سمت گناه برود, خانواده‌ها مسئول هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان جز محصول تلاش خودش  نمی‌تواند مالک چیز دیگری باشد که باید برای زندگی هدف داشت و برای آن ایده اقدام کرد.

 

وی افزود: امیدواریم آموزه‌های دینی را مورد توجه قرار دهیم و از زندگی پر تشریفات دوری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها