خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در نشست هم اندیشی با مدیران مدارس متوسطه نواحی پنج گانه آموزش و پرورش این کلانشهر، گفت: مشارکت با آموزش و پرورش، در صدر برنامه های شهرداری و شورا قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۵۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اکرم حضرتی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های فرهنگیان، افزود: توانمندی های فرهنگیان تا حدی است که در هرجا و هر مرجعی قرار گیرند، محور واقع می شوند چراکه آن ها انسان هایی پاکدست، پاک چشم و پاک دل هستند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل دوسویه بین آموزش و پرورش و شهرداری، اظهار داشت: البته برای برطرف کردن پاره ای مسائل، خود آموزش و پرورش باید از نیروهای خود حمایت کند و شهرداری نیز به نسبت توانایی و امکانات موجود، با این نهاد تعامل و مشارکت خواهد داشت.

حضرتی با تاکید به نگاه مثبت شورا در مورد آموزش و پرورش، تصریح کرد: حدود 90درصد لوایحی که از طرف آموزش و پرورش به شورای شهر ارائه می شود، از سوی کمیسیون فرهنگی و شورای شهر تصویب می شود که نشان دهنده نگرش مثبت اعضای شورا به آموزش و پرورش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تدوین برنامه های فرهنگی در تبریز، نیازمند نیازسنجی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت های فرهنگی در مناطق و حتی محلات مختلف تبریز، یک نسخه فرهنگی نمی تواند برای همه شهر مفید باشد بنابراین باید در تهیه و تدوین برنامه های فرهنگی برای شهر و شهروندان، نیازهای حاکم بر هر نقطه از شهر را در نظر بگیریم.

این مقام مسئول برلزوم تبیین ظرفیت های شهرداری برای مدیران مدارس تاکید کرد و ادامه داد: خانه های سلامت شهرداری، فرهنگ سراها، پارک‌های بانوان و دیگر مراکز متعلق به شهرداری، می تواند در ارائه آموزش های مختلف شهروندی برای دانش آموزان و خانواده های آن ها استفاده شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا  شهر تبریز با استقبال از مشارکت جدی آموزش و پرورش و شهرداری در اجرای یرنامه های فرهنگی و آموزش های شهروندی، خاطرنشان کرد: برای دوسویه شدن این مشارکت و تعامل، مسئولین رده های مختلف آموزش و پرورش نیز باید در تولید فرهنگ با ارائه نسخه های جدید و متناسب با زمان و شرایط موجود به شهرداری کمک کنند.

وی افزود: همچنین تدوین برنامه هایی برای اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده ها، باید هر سال و بر اساس نیاز روز ارائه شود تا شهرداری بتواند در تهیه برنامه برای مراکز فرهنگی خود، این اصول را مدنظر داشته باشد.

اکرم حضرتی در پایان سخنان خود از مدیران حاضر در نشست خواست: طرح ها و ایده های خود را در زمینه آموزش های شهروندی ارائه کنند تا از سوی برنامه ریزان و تدوینگران فرهنگی استفاده شود.



ارسال نظرات