خبرهای داغ:
شاه امیریان
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس عنوان کرد
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس گفت: حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی سخنران ویژه مسابقات قرآن دانش‌آموزان برگزیده کشور خواهند بود.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۶۴
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسینعلی معزی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان‌گونه که پیش‌ازاین اطلاع‌رسانی شد، شهر شیراز میزبان سی و سومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشور خواهد بود که از روز جمعه دوم مرداد تا دهم مردادماه در این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات دانش‌آموزان پسر از دوم تا پنجم مرداد و دانش‌آموزان دختر از هفتم تا دهم مرداد به رقابت می‌پردازند و البته گروه‌هایی از برخی استان‌ها از هم‌اکنون در حال ورود به شیراز هستند.

معزی ادامه داد: محل برگزاری و اسکان شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانشگاه شیراز است که از هم‌اکنون اتاق‌های آن تقسیم و امکانات لازم برای اسکان را فراهم آورده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: افتتاحیه این مسابقات برای دانش آموزان پسر دوم مردادماه و افتتاحیه دختران، هفتم مرداد در سالن عترت دانشگاه شیراز خواهد بود و آیین افتتاح از ساعت 16 شرع می‌شود.

معزی خاطرنشان کرد: بعد از افتتاحیه دانش آموزان در راهپیمایی بزرگ قرآنی شرکت می‌کنند که ساعت 19 عصر خواهد بود و عموم مردم و تشکل‌های قرآنی استان فارس نیز در مسیر چهارراه شاهزاده قاسم تا حرم احمد بن موسی (ع) به آنان خواهند پیوست و در انتها راهپیمایان مورد استقبال مسئولان و زائران حرم قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: درمجموع 2 هزار و 500 دانش‌آموز، سرپرست، داور و مربی قرآنی از سراسر کشور به شیراز می‌آیند که 990 نفر آنان پس و همین تعداد دختر هستند.

این مسئول یادآور شد: این مسابقات در 9 رشته برگزار می‌شود که پنج رشته پژوهشی در شیراز و چهار رشته آوایی در مشهد برگزار می‌شود.

معزی ابراز داشت: تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز رشته‌های این مسابقات را تشکیل می‌دهند و آزمون شفاهی در 16 حوزه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آزمون کتبی، در آزمون شفاهی رشته تفسیر، بیان تفسیر قرآنی به‌صورت سخنرانی، در رشته نهج‌البلاغه، خطبه‌خوانی و در رشته صحیفه سجادیه، خوانش ادعیه و خطبه‌خوانی دانش آموزان به محک آزمون گذارده می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش فارس افزود: برای سخنران ویژه افتتاحیه از وزیر آموزش‌وپرورش، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دعوت به‌عمل‌آمده و علاوه بر آن، مدیرکل آموزش‌وپرورش این استان و برخی از دیگر مقامات استانی نیز برای مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

معزی اظهار داشت: در هر رشته پنج نفر به‌عنوان برگزیده معرفی‌شده و موردتقدیر قرار می‌گیرند و مراسم اختتامیه پسران پنجم مرداد و مراسم اختتامیه دختران دهم مرداد برگزار می‌شود.

برگزاری دو برنامه شبی با قرآن در حرم شاه‌چراغ و برپایی نمایشگاه آثار هنری قرآنی در دانشگاه شیراز برخی از موارد جنبی پیش‌بینی‌شده در مدت برگزاری این مسابقات بود که وی در سخنان خود به آن اشاره کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها