خبرهای داغ:
رئیس مجلس در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم:

نظرات مراجع تقلید و حوزه برای اعتلای قم سازنده بوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف‌های نسنجیده برخی سران آمریکایی شایسته آنها نیست افزود: کشوری که داعیه مدیریت جهان را دارد نباید خود را در خدمت رژیم جعلی خفه کند.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۸۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که این جلسه منشأ خیر و اثر باشد که استاندار قم دیگر تغییر نکرده و استانداری که برای قم انتخاب شده هفت، هشت سال در این مسئولیت باقی بماند.

وی با تقدیر از خدمات صورت گرفته از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش، خاطرنشان کرد: آقای صادقی که از سوی وزیر کشور به عنوان استاندار جدید انتخاب شده است دارای کارنامه درخشانی است و انتظار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار جدید باید ارزیابی تحقیقی و دقیق از شرایط استان قم داشته باشد اظهار کرد: این تحلیل و تحقیق به شما کمک خواهد کرد که بتوانید راهبرد درستی نسبت به مسائل استان داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه قم استانی است که مرکز تشیع به شمار می‌رود و حوزه علمیه و مراجع تقلید در این شهر حضور دارند افزود: نظرات مراجع تقلید و حوزه برای اعتلای قم سازنده بوده است و کسب نظر ایشان برای تشخیص راه صحیح بسیار مفید است و وقتی که خدمت ایشان شرفیاب می‌شوم می‌بینم که دلسوزی و خیرخواهی در نظرات ایشان موج می‌زند و این پشتوانه کار شما خواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه باید از نظرات مراجع تقلید در بخش‌های مختلف بهره‌برداری کرد، اظهار کرد: قم به دلیل نزدیکی به شهر تهران و واقع شدن در چهار راه مواصلاتی مزیت‌های بسیاری دارد و با توجه به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری قم باید در بخش‌های صنعت و معدن قم سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رکود شاهد افت در فعالیت بخش صنعت هستیم ادامه داد: توصیه من به استاندار قم این است که موتور تولید صنعت و معدن استان قم را به حرکت درآورید.

رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: باید در قم تغییر الگوی کشت به شکل جدی دنبال شود و البته مسئولان جهادکشاورزی این مقوله را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه مطلوب برای آبیاری تحت فشار و ضرورت بهره‌مندی از این بودجه گفت: توجه به استفاده از سیستم‌های گلخانه‌ای از نکات مورد تاکید است و باید همه ظرفیت‌ها در خدمت تولید قرار گیرد و قطعا دغدغه شما به عنوان مسئول اجرایی دولت در قم موتور محرکی برای ادارات و دلگرمی برای تولید کنندگان باشد.

لاریجانی بر ضرورت بهره‌مندی از نظرات نمایندگان مردم قم در مجلس تأکید کرد و توضیح داد: افراد بسیار علاقمند به سرمایه‌گذاری در قم هستند و قم دارای مزیت‌هایی است که باید از این مزیت‌ها در بخش‌های صنعت، توریستی، فرش و... استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی گشایی در امر صادرات فرش ایجاد کرده است افزود: باید به صادرات فرش استان قم کمک کرد چرا که می‌تواند زمینه فعالیت افراد بسیاری را فراهم کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ایجاد وفاق بین مسئولان در امر خدمت به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی بعد از جمع‌بندی مذاکرات باید فضا برای کار فراهم باشد و یکی از مهم‌ترین امور در این مسیر اراده ما است.

وی با اشاره به مشکلات بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی به دلیل کمبود منابع اضافه کرد: باید برای حل مشکلات همدلی و همزبانی را سرلوحه خود قرار دهیم؛ اگر از این فرصت استفاده نکرده و فضای مودت، دوستی و گذشت را فراهم نکنیم نمی‌توانیم از ظرفیت کشور برای پیشرفت استفاده کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه می‌توان دو رویکرد نسبت به جمع‌بندی مذاکرات داشته باشیم گفت: یک راه این است که اشکالات را پیدا کرده و آن را منشا اختلاف قرار دهیم و این اقدام نفعی برای کشور ندارد؛ رهبری فرمودند مسئله هسته‌ای نباید مانع دو دستگی شود.

وی گفت: رویکرد دیگر این است که این اقدام را دستاورد ملی قلمداد کرده و مایه حرکت آینده کشور قرار دهیم، اگر دید دوم باشد می‌توان از آن به عنوان پله‌ای برای پرش و ایجاد حرکت در آینده کشور مهیا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در این زمینه می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد افزود: این دستاورد باید زمینه‌ای برای رونق تولید کشور شود و نه اینکه با افزایش نقدینگی تورم دامن زده شود.

وی ادامه داد: باید از این فرصت برای ارتقا توانمندی‌ها در حوزه دفاع، اقتصاد، علوم و... استفاده کرد تا مردم ثمره آن را ببینند و اگر چنین شود مردم نیز حمایت خواهند داشت و همه کسانی که در جمهوری اسلامی کار می‌کنند باید در این مسیر همدل باشند.

لاریجانی اظهار کرد: اگر امروز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی به فغان افتاده و نگران است توافق هسته‌ای موجب پیشرفت ایران شود و اینکه برخی کشورهای منطقه نگران هستند به دلیل این است که می‌ترسند که ایران توانمندی‌های خود را در مسیر پیشرفت افزایش دهد.

وی با بیان اینکه حرف‌های نسنجیده برخی سران آمریکایی شایسته آنها نیست افزود: کشوری که داعیه مدیریت جهان را دارد نباید خود را در خدمت رژیم جعلی خفه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در مسیر هسته‌ای راهبرد را به درستی انتخاب کرد و با دقت نظر شرایط را به پیش برد اظهار کرد: آنچه که در این گفت‌وگوها دنبال شد تصویب دانش هسته‌ای مورد توجه قرار گرفت و تحریم‌های ظالمانه نیز کنار زده شد که فضا برای فعالیت اقتصادی فراهم شود و تا حدی قابل قبولی نیز این دو مهم محقق شود و البته در مقام اجرا نیز باید به همین دقت دنبال شود چرا که موجودات موذی بین‌المللی که جیغ بنفش می‌کشند به شدت فعال هستند.

وی با اشاره به افتخار وزیر کشور یکی از کشورهای به ظاهر اسلامی برای پایین‌آوردن قیمت نفت برای وارد آمدن فشار به ایران گفت: ما باید هشدار باشیم چرا که آنها به دنبال این هستند که در مقام اجرا نیز در مسیر سنگ‌اندازی کنند و تحقق این مهم نیازمند همدلی در سطح ملی و استانی است.

لاریجانی در پایان تأکید کرد: مدیران استانی باید زمان را به خوبی دریابند و با استاندار جدید بیشترین همکاری و تعامل را داشته باشند؛ امروز باید در میان مناطق کشور مسابقه برای توسعه وجود داشته باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار