مدیر مراکز رشد پارک علم و فن آوری استان سمنان

پارک علم و فناوری حامی ایده پردازان بدون سرمایه است

مدیر مراکز رشد پارک علم و فن آوری استان سمنان گفت: برنامه و رسالت اصلی پارک های علم و فن آوری کمک به افرادی است که ایده دارند ولی سرمایه ندارند به شرطی که این ایده توان رسیدن به عمل را داشته باشد و منتج به تولید محصولی شود که قابلیت تجاری سازی را داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۹۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین هراتی زاده در کارگروه علمی پژوهشی مجمع بسیج شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در کارگروه بیان کرد: یکی از پیشنهاد هایی که در کارگروه علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت انجام بازدید های هدفمند و زمان بندی شده از تمامی صنایع شهرستان به منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکاربرای پیشرفت واحد ها با همکاری صنایع، شرکت شهرک های صنعتی،اداره صنعت معدن و تجارت، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، پارک علم و فن آوری و اقشار بسیج می باشد.

وی افزود: از انتقاد هایی که به این جلسه وارد است پراکندگی موضوعات مورد بحث است، هدف نهایی این کار گروه باید کاملا روشن و مشخص باشد همچنین بحث ها باید کاملا متمرکز باشد تا نتایج بهتری حاصل شود.

هراتی زاده تصریح کرد: وقتی وارد محیط های صنعتی می شویم کاملا متوجه می شویم که زبان صنعت با زبان دانشگاه کاملا متفاوت است و نوع خواسته هایی که صنعت مطرح می کند با یک چهارچوب و زبان متفاوت از چهارچوب های رایج در دانشگاه ها به منظور تعریف پروژه های علمی است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بیان زایش یک صنعت جدید می باشند. صنعت ما یک صنعت سرمایه محور است و بیشتر تولید کننده است، صنعت های سرمایه محور در بخش های تحقیق و توسعه بسیار ضعیف می باشند و مشکلاتی هم که در سال های اخیر گریبان این شرکت هارا گرفته است ناشی از همین ضعف در واحد های تحقیق و توسعه (R&D) است.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فن آوری استان سمنان اظهار کرد: در شرکت های دانش بیان ما یک زایش جدید صنعتی داریم که بنیان آن علمی است نه سرمایه ای و از ویژگی های مهم آن ارزش افزوده بسیار بالا می باشد.

وی عنوان کرد: پارک های علم و فن آوری تجربه ای بوده از کشور های پیشرفته که بیش از هفت دهه در کشور های صنعتی و سه دهه در کشور های آسیایی قدمت داردکه هدف آنها ایجاد پلی میان دانشگاه ها و صنایع است به این معنا که فارغ التحصیلان دانشگاه ها را تحت حمایت های مادی و معنوی و مشاوره ای قرار دهند تا بتوانند خود یک صنعت را شکل بدهند. نمونه ای از موفق ترین این شرکت ها در عرصه بین الملل شرکت گوگل و شرکت اچ بی است. همچنین موفق ترین دانشگاه در این زمینه نیز دانشگاه استندفورد است.

هراتی زاده تاکید کرد: برنامه و رسالت اصلی پارک های علم و فن آوری کمک به افرادی است که ایده دارند ولی سرمایه ندارند به شرطی که این ایده توان رسیدن به عمل را داشته باشد و منتج به تولید محصولی شود که قابلیت تجاری سازی را داشته باشد.

وی افزود: پارک علم و فن آوری استان سمنان متولی استان های مازندران و گلستان نیز می باشد و ارزیابی شرکت های دانش بیان این استان ها در این پارک انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار