خبرهای داغ:
مرجع عالیقدر شیعیان جهان گفت: همواره باید وحدت در کشور و استان فارس حفظ و اختلافات داخلی درون خانواده حل شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۹۷
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر احمد‌بن‌موسی شاه چراغ(ع) در سخنانی بیان داشت: افراد متفکر می‌نشینند و ضعف‌های توافق هسته‌ای را می‌بینند و مسائل را تحلیل می‌کنند و ازاین‌رو هر اختلافی راه برون‌رفت هم دارد و درد بی‌درمان نیست که چاره نشود بلکه باید آن را رفع کرد تا اختلاف ایجاد نشود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: مسئولان باید به این نکات بیشتر توجه داشته باشند و افرادی که سر کار می‌آیند تنها رفقای هم حزبی خود را سر کار نیاورند و هر کس شایسته‌تر و لایق‌تر است برای خدمت به مردم انتخاب شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: بار دیگر توفیق الهی نصیب من شد به شیراز بیایم و با صراحت می‌گویم به شیرازی بودنم افتخار می‌کنم که شناسنامه من نه‌تنها ناصر مکارم‌شیرازی است بلکه تمام امضاهای من نیز نام ناصر مکارم‌شیرازی را بر خود دارد.

وی افزود: شیراز ریشه در عمق فرهنگ و آیین ما دارد و علما و ادبا و شخصیت‌های برجسته متعددی از فارس و شیراز برخاسته‌اند و آثارشان نمایان است و این دیار به‌واقع عالم پرور و دانشمندپرور است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شیراز شخصیت‌های برجسته‌ای را در خود پرورش داده و آثار این شهر نشان از سابقه مذهبی این شهر دارد و تعدد امامزاده‌های جلیل‌القدر و مساجد مشهور آن گویای این مطلب است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: زمانی که مسجد نو که امروز شهدا نامیده می‌شود ساخته شد حدود 100 سال پیش بود و جمعیت شیراز شاید از 40 هزار نفر تجاوز نمی‌کرد اما این مسجد گنجایش 40 هزار نفر را داشت.

وی بیان کرد: امروز نیز به‌تناسب همین بزرگی و عظمت نام و افتخارات شیراز، شبستان بزرگ امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) در یک مدت کوتاه با بهترین معماری ساخته‌شده و مکانی است که صدها سال هم می‌ماند و این نشان از مردمی زنده و باایمان و علاقه‌مند به امامزادگان دارد.

وی همچنین گفت: باید به حاشیه‌نشینی در شیراز توجه شود و افراد فقیر و محروم و جوانان بی‌بضاعت که هزینه تحصیل و ازدواج ندارند، بیمارانی که برای درمان هزینه ندارند و افراد نیازمندی که ازکارافتاده شده و در خانه نشسته‌اند در اولویت توجه فرار گیرند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: تخت جمشید و کاخ کسری و غیره و آثار باستانی هرچند آثار تاریخی هستند اما برای ما عبرت محسوب می‌شوند و باید بدانیم افراد در این دنیا ماندگار نیستند و این ستون‌های تخت جمشید با زبان بی‌زبانی ما را موعظه می‌کنند.

وی یادآور شد: بنا بر روایات ائمه معصومین کسی که یک ساعت فکر کند ثوابش از یک‌شب یا یک سال عبادت بالاتر است.

وی ادامه داد: واعظ  نفس لوامه ماست که در زمان انجام امور خیر احساس شادمانی دارد و در زمان ارتکاب خطا از درون به فرد نهیب می‌زند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: هر آن در جهان هستی و طبیعت وجود دارد و حتی برگ خزان اگر به دیده تأمل نگریسته شود عبرت‌آموز است همچنان که یک موی سفید در سروصورت پیدا می‌شود همین عبرت است که می‌گوید داری مسیر زندگی را تا پایان طی می‌کنی.

این محقق و عالم اسلامی بیان کرد: در جامعه اگر تأکید به احیای امربه‌معروف است و مسئولان قضایی و انتظامی برای این مهم تلاش دارند به این دلیل است که شخصیت‌های انسانی متزلزل نشود، حریم‌ها رعایت شده و ارزش‌های والای شیراز که از دیرباز برای ما به یادگار مانده حفظ شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید شهرتان و خودتان در امن‌وامان باشید و فرزندانتان راه سالم را طی کنند کمک به نیازمندان یکی از بهترین راه‌هاست و یکی از مسائل سیر و سلوک الی‌الله کمک به نیازمندان است.

وی متذکر شد: مسئله مهم دیگر این است که باید در شهر و در استان وحدت حفظ شود و اتحاد شکسته نشود که دشمنان ایران اسلامی بعد از 22 ماه مذاکرات نشسته و حرف‌های ناموزون و ضدونقیض می‌زنند و این ما هستیم که باید در همه حال هوشیار باشیم و بدانیم که دشمن، دشمنی می‌کند و در مقابل ما باید متفق و مقتدر باقی بمانیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: اگر مسئولان این مسائل را رعایت کنند مشمول عنایت خدا شده و خدا هم نمی‌گذارد در مقابل دشمن زبون شویم چنانکه 35 سال ایستادگی کردیم و با یاری خداوند روزبه‌روز هم قوی‌تر شده‌ایم.

به گزارش فارس، در این جلسه هیچ یک از مسئولان اجرایی استان حضور نداشتند و تنها حضور نماینده ولی فقیه در فارس بارز بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها