امیدوارم بتوانم برای کشورم افتخار‌ آفرین باشم

رتبه نهم کنکور تجربی ۹۴ گفت: علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران هستم که امیدوارم در خدمت کشور بوده و بتوانم برای ایران افتخار آفرین باشم.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۵۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، میثم فرج‌پور نیری، رتبه نهم کنکور تجربی 94 اظهار داشت: مقطع ابتدایی را در دبستان دکتر شریعتی شهرستان نیر تحصیل کردم که بعد از شرکت در آزمون نمونه‌دولتی، موفق به قبولی از مدرسه نمونه دولتی امید انقلاب اردبیل شدم که تحصیل در این مدرسه نیز تجربه قابل قبولی برایم بود.

وی گفت: بعد از دوران راهنمایی توانستم در آزمون تیزهوشان برای حضور در دبیرستان شهید بهشتی سمپاد اردبیل قبول شوم که دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی(سال چهارم متوسطه) را نیز در این دبیرستان سپری کردم.

دانش آموز موفق اردبیلی افزود: قبل از مقطع پیش دبستانی با کمک مادر و خواهرم،‌ خواندن و نوشتن بلد بودم که خوشبختانه از مقطع ابتدایی درس را با دقت دنبال می‌کردم و در کنار توجه به درس،‌ تفریح‌های دوران نوجوانی را هم انجام می‌دادم که برنامه‌ریزی درست برای درس خواندن را از اول دوران تحصیل مدنظر قرار داده بودم.

میثم فرج‌پور تصریح کرد: در آزمون نمونه‌دولتی از 23 نفر سهمیه قبولی، به عنوان رتبه 19 انتخاب شدم که فضای مدرسه نمونه‌دولتی برای تجربه خوبی بود و توانستم در این مدرسه پیشرفت کنم که سال اول راهنمایی را با معدل 19.90،‌ سال دوم راهنمایی را با معدل 19.96 و سال سوم را نیز با معدل 19.99 به پایان رساندم.

وی بیان کرد: فضای خوب آموزشی در مدرسه نمونه‌دولتی به گونه‌ای بود که شرایط برای شرکت در آزمون تیزهوشان و حضور در مدرسه شهید بهشتی اردبیل به خوبی مهیا و دانش آموزان این مدرسه آمادگی لازم را برای شرکت در این آزمون دشوار داشتند که خوشبختانه با عنایت خداوند توانستم جواز حضور در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی سمپاد را به دست آورم.

رتبه نهم کنکورتجربی 94 با بیان این‌که محیط دبیرستان برایم تازگی ویژه‌ای داشت،‌ گفت: سال اول دبیرستان را با معدل 19.93 به پایان رساندم که این سال به دلیل انتخاب رشته اهمیت ویژه‌ای داشت که با توجه به استعدادم در رشته‌های تجربی و شیوه تدریس دبیرعلوم مدرسه، آقای دهقان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته تجربی شدم.

میثم فرج‌پور افزود: سال دوم دبیرستان کم فروغ‌ترین دوران تحصیلم بود، به طوری که این سال معدلم به 19.51 کاهش یافت ولی سال سوم دبیرستان که امتحانات نهایی داشتم معدلم 20 شد و سال چهارم را نیز با معدل 19.67 توانستم به پایان برسانم.

وی با اشاره به طی مراحل برای شرکت موفق در کنکور، تصریح کرد:‌ بعد از اتمام سال دوم دبیرستان،‌ در تابستان ورودی به سال سوم درس نخواندم ولی بعد از شروع سال سوم به دلیل این‌که امتحانات نهایی سال سوم 25 درصد در کنکور تأثیرگذار بود،‌ تمرکز زیادی برای درس خواندم داشتم که خوشبختانه توانستم با معدل 20 این امتحانات را سپری کنم.

رتبه نهم کنکور تجربی 94 بیان کرد: بعد از امتحانات نهایی سال سوم در تابستان همان سال توانستم حدود 80 درصد دروس سال دوم و سوم دبیرستان را مرور کنم که در طول سالتحصیلی به دلیل این‌که حدود 40 درصد منابع کنکور از دروس سال چهارم بود، تمرکز زیادی بر روی این دروس داشتم.

میثم فرج‌پور گفت: به دلیل این‌که محیط خانه برایم بسیار خوب و آرام بود،‌ برای درس خواندن به کتابخانه نرفتم.

وی افزود: در ابتدا باید تشکر داشته باشم از پدر و مادرم که بهترین شرایط را برای درس خواندن در خانه برای من مهیا کردند و حتی به خاطر ایجاد آرامش در خانه و به وجود آمدن محیطی مناسب برای درس خواندن من، صدای تلویزیون را با هدفون گوش می‌دادند.

رتبه 9 کنکور تجربی 94 بیان کرد: قبل از عید برای درس خواندن و آماده‌شدن برای کنکور برنامه‌ریزی کردم چرا که به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کنکور در خرداد ماه برگزار می‌شد؛ در خواندن درس‌ها اولویت را درس‌های کنکور قرار دادم و قبل از کنکور شرایط پایداری از لحاظ رسیدگی به درس‌های متقاوت داشتم.

فرج پور افزود: یک ماه قبل از کنکور،‌ آزمون‌های مرتبط با کنکور سال‌های قبل را مرور کردم که متأسفانه یک هفته قبل از کنکور استرس بسیار زیادی داشتم که دو روز مانده به کنکور این استرس شدید‌تر شد.

وی گفت: وقتی دیدم استرس بسیار زیادی دارم کنکور سال‌های قبل را برای ارزیابی خودم مرور کردم که متوجه شدم قادر به پاسخ‌گویی بسیاری از سوالات هستم که بعد از این کار استرس و نگرانی که در من ایجاد شده بود از بین رفت و در فضایی آرام به درس خواندن ادامه دادم.

دانش آموز موفق نیری تصریح کرد: یک روز قبل از کنکور تجربی،‌ برای دیدن کسانی که کنکور ریاضی داشتند به محلی که امتحان کنکور در آن برگزار می‌شد رفتم و با دیدن خانواده‌هایی که فرزندان خود را دعا می‌کردند و برای موفقیت آن‌ها قرآن می‌خواندند، آرامش پیدا کردم؛ با دیدن این صحنه‌ها فهمیدم که پدر و مادر من نیز فردا در هنگام امتحان من،‌ مرا این گونه دعا می‌کنند که واقعا آرام شده و هیچ‌گونه استرسی نداشتم.

فرج پور اظهار داشت: صبح روز کنکور از خواب بلند شدم،‌ نماز خوانده و صبحانه خوردم که بعد از صبحانه 3 بار از زیر قرآن برای حضور در کنکور رد شدم که مادرم دعای معراج را برای موفقیت من خواند که آرامش قلبی خوبی به من دست داد.

وی افزود:‌ در روز کنکور به پدرم گفتم که مسافتی را برای حضور در محل برگزاری کنکور قدم بزنیم که این کار باعث از بین رفتن استرس من شد؛ سوالات کنکور بسیار برایم راحت بود و حتی در پاسخ‌گویی به سوالات وقت اضافی داشتم که این موضوع به دلیل آمادگی کافی من برای حضور در این آزمون بود.

رتبه نهم کنکور تجربی 94 بین کرد: وقتی شنیدم که رتبه نهم کنکور را به دست آورم بسیار هیجان‌زده شدم و خدا را برای این موفقیت شکر‌گذار بودم چرا که در مرحله اول این موفقیت را مدیون عنایت خدا هستم و از تمامی کسانی که برایم تلاش کردند به ویژه مسئولان و معلمان مدرسه و خانواده مهربانم از صمیم قلب تشکر می‌کنم.

میثم فرج‌پور گفت: روزی حداقل 5 ساعت درس می‌خواندم که خوشبختانه توانستم برای زحمات خودم نتیجه مثبتی را کسب کنم که علاقه دارم در رشته پزشکی داشنگاه تهران به تحصیل خودم ادامه دهم و بتوانم در خدمت کشورم بوده و برای ایران افتخار آفرین باشم.

امیدوارم میثم بتواند به کشورش خدمت کند

اسماعیل فرج‌پور، پدر میثم فرج پور نیز در ادامه اظهار داشت: از کسب رتبه نهم کنکور تجربی توسط پسرم بسیار خوشحال شدم که امیدوارم میثم بتواند مراحل پیشرفت خود را با موفقیت سپری کرده و بتواند در خدمت کشورش باشد.

وی گفت:‌ از میثم تقاضا دارم که در تمامی مراحل زندگی خود از یاد خدا غافل نشده و همیشه نماز و روزه خود را انجام داده و در زندگی خودش شکرگزار خداوند باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار