خبرهای داغ:
مدیر کل امور مالیاتی گلستان عنوان کرد:

رشد 39 درصدی وصول مالیات در گلستان

مدیر کل امور مالیاتی گلستان گفت: وصول مالیات در سه ماه نخست سال 53 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 39 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۶۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اصغر هزارجریبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مالیات از قسمتی از درآمد اشخاص در کشور وصول میشود و اداره کل مالیات مسئول وصول این درآمد است.

وی با بیان اینکه بر اساس سهمیه مشخص شده طبق قانون بودجه و وضعیت استانها سهم وصول مالیات هر استان مشخص میشود، گفت: از آن جا که صنعت نخست استان کشاورزی به حساب میآید استان گلستان در بخش کشاورزی از قبیل دامداریها، مرغداریها، زمینهای کشاورزی معاف از مالیات هستند.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه خیلی از شرکتها نیز در مناطق محروم از معافیت 10 ساله برخوردار هستند، بیان داشت: در سطح شهرستانهای استان اداره مالیات مسئول وصول مالیاتهای است و وصول این مالیات در بخشهای عمران و آبادی و هزینههای عمرانی و جاری کشور هزینه میشود.

هزارجریبی با بیان اینکه در کشورهای خارج 90 درصد درآمدهای از بخش مالیات تامین میشود، افزود: عمده درآمدهای وصول مالیات گلستان بر اساس درجه بندی عمدتا از حقوق کارکنان دولت است و در درجههای بدی شرکتها و مشاغل با توجه به سهمیه ابلاغی استانها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 227 میلیارد تومان وصل مالیات در گلستان صورت گرفت، ابراز داشت: افزایش وصول مالیات نسبت به سال 1392 که بالغ بر 160 میلیارد تومان بوده رشد 41 درصدی داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: سهمیه ابلاغی استان گلستان از وصول مالیات 228 میلیارد تومان بوده که در سال گذشته توانستیم 99 درصد آن را محقق کنیم.

هزارجریبی با بیان اینکه در میانگین کشوری در سال گذشته 97 درصد وصول مالیات در استانها اتفاق افتاده است، افزود: وصول مالیات در سه ماه نخست سال 53 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 38 میلیارد و 900 میلیون تومان رشد 39 درصدی را شاهد بودیم.

وی بیان داشت: با توجه به سهمیه مالیاتی 54 میلیارد و 800 میلیون تومانی پیش بینی شده گلستان توانستیم 98 درصد وصول مالیات را محقق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها