منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری سبلان هیچ محوریتی ندارد

مشاور عالی رئیس جمهور در امور مناطق آزاد گفت:تمامی شهرستانهایی که در اطراف قله زیبا ی سبلان هستند بدون محوریت جزو مناطق ویژه گردشگری و اقتصادی معرفی می شوند.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۷۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه در جلسه کاری با مسئولان استان اردبیل در سرعین این شهرستان را جزو اولویت های اول گردشگران در کشور دانست و با سرمایه گذاریهای خوبی که در حوزه گردشگری انجام شده در این شهرستان نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری استان اردبیل و منطقه ویژه گردشگری سبلان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تصویب منطقه ویژه اقتصادی و گردشگری سبلان منوط به مصوبه هیئت وزیران در لایحه دانست افزود :امروز با تاکید جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای تصویب آن تاکید داشته و ظرفیت های عظیم گردشگری و اقتصادی قله زیبای سبلان این طرحی موفق دانست و استفاده از ظرفیت های عظیم اقتصادی و گردشگری شهرستانهای سرعین، مشکین، اردبیل و نیر را ظرفیتی مثبت و تاثیر گذار عنوان کرد.

وی با تشریح تفاوت مناطق آزاد با مناطق ویژه بیان کرد: تفاوت منطقه ویژه با مناطق آزاد تنها در مورد مالیات بوده چرا که مناطق آزاد از معافیت مالیاتی برخوردارند اما مناطق ویژه این معافیت را ندارند و باید مالیات خود را پرداخت کنند.

مشاور عالی رئیس جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه تاکید کرد :منطقه ویژه هیچگونه محوریتی در استان اردبیل نداشته و تمامی شهرستانهای اطراف سبلان جزو منطقه ویژه گردشگری و اقتصادی قرار خواهد گرفت و تمامی شهرستانها با تاکید آقای استاندار در حول محور قله سبلان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار