تشریح برنامه های سفر رییس جمهور به استان کردستان

استاندار کردستان گفت: رییس جمهور در سنندج با مردم و سپس با برگزیدگان دانشگاهی، خانواده شهدا و ایثارگران، نخبگان فرهنگی و هنری کردستان، روحانیون و فعالان اقتصادی ملی و استانی دیدار می کند.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۰۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عصر دوشنبه بیست و نهم تیرماه نهاد ریاست جمهوری در پاستور میزبان فرهیختگان، فعالان کرد عرصه توسعه، برخی نمایندگان کرد ادوار مجلس و برخی اساتید و نخبگان کرد سیاسی و دانشگاهی مرکز نشین بود.

در این جلسه هم اندیشی که معاونت معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار کردستان، معاون نیروی انسانی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان حضور داشتند تعدادی از نخبگان و فعالان کرد و استاندار کردستان به تبادل نظر پیرامون مطالبات مردم کردستان از رییس جمهور پرداختند.

"عبدالمحمد زاهدی" استاندار کُردستان در این نشست اظهار داشت: سفر دکتر روحانی به کردستان مطمٔنا یک تحرک جدی در توسعه کردستان ایجاد خواهد کرد اما این بدان معنا نیست که از مشورت نخبگان و سیاستمداران کرد غافل شویم و باید مطالباتمان را با مشورت این فرهیختگان نزد رییس جمهور مطرح کنیم.

وی افزود: سفر دکتر روحانی به کردستان سفر هیٔت دولت نیست و همه اعضای دولت به کردستان نمی آیند بلکه فقط تعدادی از وزرا، معاونین رییس جمهور و مدیران بنگاه های بزرگ اقتصادی دولتی و غیر دولتی دکتر روحانی را در سفر به کردستان همراهی می کنند.

استاندار کردستان گفت: رییس جمهور در سنندج و در محل استادیوم استقلال با مردم دیدار و سپس با برگزیدگان دانشگاهی، خانواده شهدا و ایثارگران، نخبگان فرهنگی و هنری کردستان، روحانیون و فعالان اقتصادی ملی و استانی دیدار می کند.

وی تصریح کرد: وزرا و معاونین رییس جمهور بعنوان نمایندگان رییس جمهور نه بعنوان وزیران حوزه کاری خود به شهرستانهای استان سفر وبا مردم و نخبگان شهرستانی دیدار می کنند.

عبدالمحمد زاهدی با اشاره به اینکه کل تصمیمات سفر رییس جمهور به کردستان نه در سفر بلکه قبل از سفر نهایی می شود، گفت: این باعث می شود تصمیمات کارشناسی تر و دقیق تر باشد و از تصمیمات احساسی و خلق الساعه در حین سفر پرهیز شود.

وی افزود: نظرات مردم در سنندج و دیگر شهرستان های استان جمع بندی و بعد از سفر نیز بصورت ویژه پیگیری خواهند شد.

استاندار کردستان اظهار داشت: از یک سو متاسفانه پروژه های نیمه تمام در کردستان زیاد است و از سوی دیگر همین پروژه ها باعث خواهد شد که رییس جمهور اعتبارات بیشتری به کردستان اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با رییس جمهور، دکتر نوبخت، وزرا و معاونین رییس جمهور برای بردن بیشترین بهره از سفر انجام شده، گفت: تعهداتی که در ارتباط با حوزه عمرانی تصمیم گیری خواهد شد ظرف دو سال باقیمانده دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد.

به گفته زاهدی در حوزه زیرساخت های حمل و نقل، زیر ساخت های صنعت و معدن، زیرساخت های گردشگری و کشاورزی تصمیمات خوبی گرفته شده و در جلسه شورای اداری کردستان با حضور رییس جمهور توسط دکتر نوبخت اعلام خواهد شد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: چندین پروژه در حوزه وزارت نیرو و پروژه های آب و برق با اعتبار بیشتر از 600 میلیارد تومان توسط رییس جمهور و نمایندگانش افتتاح خواهد شد و تلاش شده از پرداختن به پروژه های خرد پرهیز شود.

زاهدی گفت: در این سفر توجه خوبی به استان کردستان وجود دارد و رییس جمهور و همه همکارانشان تا حد ممکن منابعی را برای تحرک در زیرساخت های توسعه کردستان اختصاص داده اند و انشاالله مردم از برکات این سفر بهره مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار