مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: هنرمندانی که بیمه تامین اجتماعی با یارانه پرداختی دولت می‌شوند، به‌جای 150 هزار تومان، ماهیانه 50 هزار تومان می‌پردازند.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۲۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

 



 

 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، سیدعلی‌اصغر محمودی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با بیان اینکه 120 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر زیرپوشش این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: از این تعداد 51 هزار نفر بانوانی هستند که حق بیمه همسران فوت‌شده خود را دریافت می‌کنند.

 

وی حداقل مستمری این بانوان را 720 هزار تومان با مزایای جانبی عنوان کرد و با اشاره به شناسایی 45 هزار نفر هنرمند قالیباف در سال 1392، افزود: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به‌منظور ساماندهی قالیبافان واقعی وارد عمل شدیم و تاکنون 8 هزار نفر که قالیباف واقعی نبودند، شناسایی کردیم.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه تمام کسانی که بیمه آنها قطع شده است، به ما مراجعه کنند، بیان کرد: پس از نام‌نویسی دوباره آنها و بازرسی از محل کار واجدین شرایط و تایید فعالیت، دوباره قرارداد می‌بندیم.

 

این مسئول با انتقاد از نپرداختن حق بیمه توسط برخی از قالیبافان، اضافه کرد: زمانی که فردی دو ماه حق بیمه نمی‌پردازد، پس از آن قرارداد بیمه لغو می‌شود.

 

محمودی خاطرنشان کرد: افرادی که به‌دلیل دیر پرداختن حق بیمه، قرارداد آنها با تامین اجتماعی فسخ شده است، در صورت اشتغال واقعی به قالیبافی با مراجعه به اداره‌کل تامین اجتماعی و تایید بازرسان، دوباره بیمه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه 8 هزار نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی از اداره‌کل میراث فرهنگی معرفی شده‌اند، با توجه به نظارت مناسب این اداره بر روی هنرمندان، ریزش کمتری در تعداد افراد بیمه‌شده داشتیم.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به بیمه هنرمندان زیرپوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: افراد علاقه‌مند به بیمه باید در سایت مربوط به خود معرفی و شناسایی شوند و برای بیمه شدن هیچ هنرمند یا خبرنگاری محدودیت نداریم.

 

این مسئول ادامه داد: هنرمندان یا خبرنگارانی که قصد استفاده از یارانه حق بیمه پرداختی دولت را دارند، باید شرایط لازم را احراز کنند.

 

محمودی گفت: هنرمندانی که بیمه تامین اجتماعی با یارانه پرداختی دولت می‌شوند، به‌جای 150 هزار تومان، ماهیانه 50 هزار تومان می‌پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها